Фермерски продукти зарадваха клиентите на премиум верига

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
7 Минути

Инициативата „Открий фермерските продукти в твоя магазин“ ще представя чиста храна всеки месец

Уникални фермерски продукти с български етикет успяха да опитат клиентите на столичния магазин Parkmart – ЦУМ, където бяха представени млечни, месни продукти и яйца на ценителите на добрия вкус. Събитието бе част от инициативата  „Открий фермерските продукти в твоя магазин“. Основна цел на поредицата от събития, които ще се провеждат всеки месец в различни градове на страната, е да подкрепят българските фермери като популяризират техните продукти сред широката аудитория. Инициативата се организира по проектa CAP Green Zone, реализиран от АБ Комюникейшънс ЕООД с финансовата подкрепа на програмата IMCAP на Европейския съюз.

Хит в Германия дойде и на нашия пазар

Клиентите на Parkmart успяха да се насладят на няколко уникални продукта, сред които и варени яйца от щастливи кокошки, които вече са хит в Германия и Нидерландия, обявиха организаторите. Яйцата на ферма „Ангелов“ се получават само от алтернативно отглеждани щастливи и свободни кокошки. Фермата е сертифицирана по най-високите европейски стандарти за хуманно отглеждане на кокошки, а предприятието е с една от най-модерните линии за производство на яйца у нас с капацитет над 100 хил. свободни кокошки. Чистотата на яйцата се гарантира от липсата на стабилизатори и консерванти, разказа пред публиката актьорът Галин Найденов, водещ на събитието.

Сред интересните попадения на фермерския щанд клиентите на Parkmart могат да намерят и сухите мезета на „Странджа-Сакар“. От фермата гарантират качеството на продукта заради висококачествено говеждо месо от чистопородни животни, които се отглеждат само на няколко километра от мястото на преработка. В стопанството могат да се видят стада от породите Абърдийн Ангъс, Блек Ангъс, Лимузин. Месото от породата Блек Ангъс се отличава с уникални качества, а технолозите на „Странджа-Сакар“ уверяват, че в техните продукти ще усетите автентичен вкус на луканка и суджук, познат на много поколения българи.

Чистите млечни деликатеси впечатлиха с вкус

С истински вкус на трапезата се отличават и продуктите на млечните ферми „Каймакани“ и Боровица“. В семейната ферма на семейство Каймаканови се отглеждат 1300 крави от елитната порода Холщайн, за които се полагат специални грижи. Семейството създава собствена мандра, която се намира непосредствено до фермата. Така млякото запазва своята свежест и чистота. В своето производство Каймаканови не ползват никакви консерванти или добавки, а само чисто мляко от тяхната ферма. Всеки процес минава през системи за контрол, а получените продукти – сирене, кашкавал, кисело мляко и др, се отличават с неподправени вкус.

Белоградчишкия балкан пък е родно място на млечните продукти „Боровица“. Суровата природа, чистият въздух и затвореният производствен процес гарантират чистотата на продуктите на това стопанство. В мандра „Боровица“ се използва единствено собствено мляко, което гарантира високо качество на суровината и на произвежданите продукти. Продуктите с марка „Боровица“ могат да бъдат намерени в София-град, София-област, Северозападна България.

Parkmart ще предлагат чисти храни под собствен бранд

„Нашата мисия е да предлагаме богат асортимент от чисти, проверени и качествени храни, с безупречно оборудване и социално отговорна политика. Асортиментът ни наброява над 15 хил. артикула и 50% от него представляват български продукти, а пък на щанда с фермерски продукти се предлагат над 400 различни артикула и работим с над 50 малки, средни и големи стопани и производители“, обясни Диана Попова, маркетинг мениджър на търговска верига Parkmart.

Веригата се цели в премиум продукти и развива търговска дейност на територията на София, Варна и Бургас, а през 2022 г предстои експанзия и на пловдивския пазар, обясни Диана Попова. „Философията ни освен да подпомагаме българските производители, цели и нашата логистика да е насочена изцяло към зеленото бъдеще“, допълни още тя. От  Parkmart правят доставки само с електрически автомобили, а за изграждането на новите обекти се използва енергия от възобновяеми източници, като до 5 години от веригата планират да оставяме нулев въглероден отпечатък.

„В нашите физически магазини сектор Фермерски продукти е специално обособен, така че да няма никакви съмнения как да бъдат намерени от клиентите. В онлайн магазина също сме отделили секция за тези продукти, така осигуряваме по-голямо поле за малките фермери, които нямат собствен ресурс“, обясни маркетинг мениджърът. Проект предвижда да предлага артикули под собствен бранд чрез който ще се даде възможност на малки семейни ферми, които нямат собствени възможности, да предлагат продуктите си. В крак с тенденциите за дигитализация, които се налагат и от цялата земеделска политика от Parkmart се похвалиха, че вървят към дигитализиране на целия бизнес, като се физическите магазини ще бъдат свързани с онлайн платформите, мобилното приложение и по този начин фермерските продукти ще имат по-голяма аудитория, коментираха от Parkmart.

FARM CHECK хваща нередностите

По време на презентацията на фермерските продукти в Parkmart – ЦУМ потребителите бяха запознати и с FARM CHECK – приложението, с което можете да проверите качеството на всяка една храна, която слагате на трапезата си. Напълно безплатно, то дава информация дали продуктът и съставките му са родно производство. Приложението FARM CHECK позволява на потребителите да проверят произхода на храната, която консумират. „Засега могат да се проверят само животински продукти, но скоро ще бъдат включени и други продукти, обявиха от CAP Green Zone. Идеята за създаването на приложението идва от един много наболял проблем. Много производители, които твърдят, че предлагат истинска, българска продукция набавят суровината си от чужбина. С FARM CHECK всеки може да се увери дали един продукт е наистина български и дали изцяло е произведен в България. Работата с него е лесна – нужно е само да бъде въведен ветеринарния регистрационен номер на избрания продукт, който на етикета е ограден с елипса.

ЕТИКЕТИ:
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА