Ферма в Кокаляне – дом за 70 вида люти чушки от цял свят

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
5 Минути

Продуктите на българския бранд се изнасят за 13 европейски държави и Канада

Chilli Hills е първият български бранд, специализиран изцяло върху производството на люти продукти. Градините с люти чушки на Chilli Hills са позиционирани в софийското село Кокаляне, но бързо успяват да си проправят път до редица европейски държави, както и до Канада. Има ли граници в комбинациите на лютия вкус с други храни, предстои ли разширяване на магазинната мрежа и кои са най-големите предизвикателства, с които се сблъскват производителите в момента, разказа в интервю за Агрозона Александър Кюркиев, мъжът, който стои зад проекта Chilli Hills.

„Отглеждаме люти чушки и произвеждаме много продукти, базирани на лютия вкус. Всяка година работим и с подизпълнители. Тази година имаме 20 декара външни площи и 10 декара оранжерии, като отглеждаме над 70 различни вида люти чушки от цял свят, сподели Кюркиев.

Компанията разполага с 40 категории люти продукти в асортимента си

Най-популярните продукти са нашите люти сосове, защото са изцяло натурални и са различни по сила на лютивост и вкусови характеристики. Те са по авторски рецепти, които ние създаваме. Освен тях имаме над 30-40 различни категории продукти като люти пасти, салси, люти лютеници. Произвеждаме лютеници включително с най-лютата чушка в света – Каролина Рийпър. Имаме барбекю сосове, сухи подправки, пипери, лют зехтин, сладко от люти чушки, шоколади в колаборация с Гайо и Бениамисимо. С тях сме направили може би най-лютия бял шоколад в Европа. Предлагаме също и люти напитки – крафт бири, люти ракии и ликьори и какво ли още не, смее се Кюркиев.

 

„Bulgarian carrot е чушката, която ние популяризирахме в България. Тя не беше толкова известна и популярна тук до скоро, но ние от години внасяме семена за нея, произвеждаме я и промотираме и хората наистина много обичат соса от български морков“, допълва още той.

Магазинната мрежа расте непрестанно

„В България работим с над 500 магазина. Имаме верига от собствени магазини в най-големите градове. В София имаме два такива обекта, в Пловдив, Бургас и Варна. Изнасяме продуктите си в над 13 държави, предимно в Европа, но и в Канада. Имаме сериозни дистрибутори в Чехия и Литва. В Литва отворихме собствен магазин франчайз и в момента сме на ръба да отворим такъв магазини и в Прага“, споделя още той.

Недостиг на амбалажи

„Пандемията беше само началото. Сега с войната и инфлацията, която се случва в цял свят и постоянното увеличение на цените, имаме още повече проблеми“, споделя Кюркиев.

„Амбалажите, които използваме за нашите продукти са различни и оригинални опаковки, които внасяме от чужбина, защото производството в България е доста ограничено. Оказа се, че Украйна е може би един от най-големите производители на стъклени амбалажи и в момента има огромен дефицит на такъв тип продукти“, коментира още той.

„В момента сме в сезон на бране и консервиране на лютите чушки. Сушилните ни не се изключвани от месец и половина. Сметките, които идват с индустриален ток в момента са много високи. Казаните, в които варим сосовете също са на ток. Увеличението на цената на електроенергията е от 18 на 50 стотинки“, споделя той за високите сметки.

„Инфлацията също ни се отразява. Цените на суровините и на горивото също са по-високи, както и заплатите на хората, които работят в нашата организация. Абсолютно всичко по веригата от фермата до рафта в магазина струва по-скъпо“, допълва фермерът.

„Предизвикателствата при нас всяка година са свързани със суровината – нашите люти чушки и различните климатични условия, с които се борим. Ние отглеждаме сами суровината си и всяка година се борим с дъждове, жеги, слани и така нататък. Това са стандартните земеделски неволи“, коментира Кюркиев.

 

 

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА