Изправени пред несигурността, създадена от войната в Украйна, COVID-19, инфлацията и други, потребителите искат да се поглезят и стават по-авантюристични в избора си на храна, давайки приоритет на новостите и ядат повече световни кухни у дома.
Данните от проучване ясно показват апетита на потребителите към нови вкусове. Проучване на Mintel установява, че 34% от европейските потребители търсят нови храни и вкусове. Проучването разкрива широко разпространен европейски интерес към нови вкусове, плюс регионални и възрастови различия, като висок дял на хората в Ирландия – 46%, и поколението Z – 44%, които често търсят нови продукти.
В цяла Европа хората искат повече билкови, пикантни и цитрусови вкусове
Стремежът към нови вкусове предефинира това, което потребителите искат от хранителните компании. В цяла Европа хората искат повече билкови, пикантни и цитрусови вкусове в солените си храни, според проучването. Тенденцията кара хората да ядат ястия от световната кухня у дома, а не само в ресторанти. В Обединеното кралство, водещо за по-широкия европейски пазар, хората преминават покрай установените китайски и индийски кухни и добавят повече южноамерикански, корейски и африкански храни към ястията, които ядат у дома.
Пример за актуален вкус
Gochujang: пикантна ферментирала паста от лют червен пипер, която е популярна в корейската кухня, привлича все повече вниманието на европейските потребители. Направена от корейски люти чушки без семена, пастата има сладък, опушен и плодов вкус, който работи добре като сос, марината или подправка и е подходящ за използване както с месо, така и с веган и вегетариански храни.