Европа прави сериозен завой към растителните протеини

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

Всеки седми изложител на най-голямото изложение за храни предложи подобен продукт

Растителните продукти стават все по-популярни в Европа. Тази тенденция се дължи на факта, че все по-голям брой потребители преминават към продукти на растителна основа, като напълно изоставят храните от животински произход.

Производителите се опитват да реагират своевременно на поведението на потребителите и конюнктурата на търсенето. Това се потвърждава от проведеното в Германия международно изложение на хранителни продукти Anuga 2021 – 8 хиляди изложители, 10 тематични зони, 170 хиляди посетители от 200 страни на планетата – най-новите иновации на хранителната индустрия от цял ​​свят бяха събрани под един покрив.

Според GermanyNews.net лозунгът на събитието “Вкуси бъдещето” е най-оправдан в раздела месни продукти, където наред с традиционните месни продукти бяха представени и продукти на растителна основа. Според организаторите трансформацията на хранителните продукти се е превърнала в ключова задача на месния бизнес, където е било важно да се покаже „месо без месо“.

От 700 изложители повече от сто бяха производители на алтернативни продукти от САЩ, Великобритания, Швеция, Ирландия, Холандия, Русия, Корея, Япония и други страни. Гамата от продукти на растителна основа също беше доста широка: от хамбургери до колбаси, от хапки до рибни пържоли. И всичко това можеше да се опита.

Например холандският производител Vivera, освен традиционните кебапчета и бекон, демонстрира и колбаси на зеленчукова основа и фрикандел бургер – традиционни за холандската национална кухня.

Изданието съобщава, че френската компания Kokiriki е представила и колбаси на растителна основа, пастети, кайма и различни деликатеси. Марката Peas of Heaven от Швеция представи кюфтета, бекон, кайма и различни видове колбаси – общо над 10 неживотински продукта. Процесът на готвене се извършва без човешка намеса. Безмесен хот-дог беше приготвен от специално обучен робот.

Азиатските производители изненадаха европейците с нестандартния си подход към производството и вкуса на продуктите. Например, южнокорейската марка Unlimeat създава своите месни алтернативи, главно от кафяв ориз, овес и ядки.

Вниманието на гостите на изложението бе привлечено от продуктите на марката Hi на един от основателите на Съюза на растителните продукти (растителни продукти) – групата компании Efko. По време на дегустацията хората не можеха да повярват, че котлетите от бургер „Hi” са направени от растителна суровина и не съдържат месо – никой не можеше да определи разликата по вкус. Предвид факта, че световната общност възприема Русия като консервативен играч на пазара на месо с нарастващ дял на растителни продукти в този сегмент, продукт с толкова високо качество предизвика изненада.

Всеки седми участник на Anuga 2021 представи продукти от зеленчуково месо. Експертите прогнозират, че до следващото изложение, което ще се проведе през 2023 г., всеки пети или дори всеки втори участник ще представи месни продукти на растителна основа.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА