Етикетът “суперхрана” е хит на пазара в Германия

Кирил Александров
Кирил Александров
3 Минути
matcha
В сухо състояние зеленият чай матча се съхранява на прах

На пазара в Германия в момента хит са храните с етикет „суперхрана“. В магазините все по-често се среща храна с надпис „superfood“ и това са стоките с най-голям ръст в продажбите сега, съобщава dpa. Семена от чия, киноа, амарант, зелен чай матча – това са само чат от продуктите, които се търсят заради здравословното им въздействие върху организма.

Докато преди в магазините в страната добре вървяха храни с намалено съдържание на сол и захар, хората сега искат да се хранят със продукти, които носят наистина ползи за здравето.

Пазар за 46 млн. евро

През 2016 г. продажбите на продукти етикетирани като „суперхрана“ в Германия бележат трикратен ръст, по данни на базираната в Дюселдорф маркетингова агенция IRI. Стойността им скочи от 25 млн. евро през 2015 г. до 46 млн. евро през 2016 г. Според експерти и през настоящата година се очаква ръст на продажбите в този сегмент. Веригите за храни, така наречените дискаунтъри, са най-големите печеливши от тези продукти.

boabab
Плод от боабаб

Само продажбите на семена от киноа през миналата година възлизат на 1 925 тона в сравнение със 756 тона през 2015 г. Това представлява увеличение с над 150%. Още по-силно е търсенето на кокосово и бадемово брашно или зелен чай матча. Продажбите на амарант, чийто външен вид напомня на просо, са удвоени. Фаворит на клиентите е киноата, която е с произход от Андите, както и семената от чия. Сред новите звезди на сцената е плодът на африканското дърво боабаб.

Жените купуват най-много

kinoa
Кюфтенца от киноа

Ръстът в продажбите на тези здравословни продукти се дължи на женската покупателна сила, според проф. Ахим Шпилер от Университета в Гьотинген. „Не вярвам тази тенденция да е надминала своя връх.“, казва той и допълва: „Въпреки това циклите в модата при храненето траят малко време и дори стават още по-къси.“ Като пример той посочва тенденцията при етикетирането на продукти като „Light“, което дава сигнал, че е намалено съдържанието на мазнини и захар.

Проблемите идват, когато един продукт изведнъж става търсен, но няма необходимите количества от него. Освен това фалшивите продукти заблуждават клиентите и вредят на пазара.

Кирил Александров работи като журналист от 2006-а година. Преди да работи в Agrozona.bg, е бил част от екипите на Агенция "Фокус", сп. Тема и сайта Expressnews.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама