Етикетът “суперхрана” е хит на пазара в Германия

Кирил Александров
Кирил Александров
3 Минути
matcha
В сухо състояние зеленият чай матча се съхранява на прах

На пазара в Германия в момента хит са храните с етикет „суперхрана“. В магазините все по-често се среща храна с надпис „superfood“ и това са стоките с най-голям ръст в продажбите сега, съобщава dpa. Семена от чия, киноа, амарант, зелен чай матча – това са само чат от продуктите, които се търсят заради здравословното им въздействие върху организма.

Докато преди в магазините в страната добре вървяха храни с намалено съдържание на сол и захар, хората сега искат да се хранят със продукти, които носят наистина ползи за здравето.

Пазар за 46 млн. евро

През 2016 г. продажбите на продукти етикетирани като „суперхрана“ в Германия бележат трикратен ръст, по данни на базираната в Дюселдорф маркетингова агенция IRI. Стойността им скочи от 25 млн. евро през 2015 г. до 46 млн. евро през 2016 г. Според експерти и през настоящата година се очаква ръст на продажбите в този сегмент. Веригите за храни, така наречените дискаунтъри, са най-големите печеливши от тези продукти.

boabab
Плод от боабаб

Само продажбите на семена от киноа през миналата година възлизат на 1 925 тона в сравнение със 756 тона през 2015 г. Това представлява увеличение с над 150%. Още по-силно е търсенето на кокосово и бадемово брашно или зелен чай матча. Продажбите на амарант, чийто външен вид напомня на просо, са удвоени. Фаворит на клиентите е киноата, която е с произход от Андите, както и семената от чия. Сред новите звезди на сцената е плодът на африканското дърво боабаб.

Жените купуват най-много

kinoa
Кюфтенца от киноа

Ръстът в продажбите на тези здравословни продукти се дължи на женската покупателна сила, според проф. Ахим Шпилер от Университета в Гьотинген. „Не вярвам тази тенденция да е надминала своя връх.“, казва той и допълва: „Въпреки това циклите в модата при храненето траят малко време и дори стават още по-къси.“ Като пример той посочва тенденцията при етикетирането на продукти като „Light“, което дава сигнал, че е намалено съдържанието на мазнини и захар.

Проблемите идват, когато един продукт изведнъж става търсен, но няма необходимите количества от него. Освен това фалшивите продукти заблуждават клиентите и вредят на пазара.

Кирил Александров работи като журналист от 2006-а година. Преди да работи в Agrozona.bg, е бил част от екипите на Агенция "Фокус", сп. Тема и сайта Expressnews.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА