ЕС дава 172,5 млн. евро за реклама на храни

Георги Узунов
Георги Узунов
3 Минути

 

Европейската комисия ще предостави финансиране в размер на 172,5 млн. евро от бюджета за селско стопанство на ЕС, които ще се използват за популяризиране на европейски хранителни продукти в Европа и в целия свят. През следващите 3 години ще бъдат проведени 79 кампании, посветени на широка гама от храни, сред които млечни продукти, маслини и зехтин и плодове и зеленчуци.

„Европа е прочута по света с качествените си хранителни продукти и кулинарното си наследство. Производителите от ЕС могат да разчитат на подкрепата на Европейската комисия, за да покажат на Европа и света какви качествени продукти произвеждат. Самият аз пътувам до много държави по света в търсене на нови пазари за нашите продукти — Китай, Япония, Мексико, Колумбия. Разполагаме с голям потенциал, който предстои да разгърнем.“, заяви еврокомисарят по въпросите на земеделието и развитието на селските райони Фил Хоган, цитиран от пресслужбата на Европейската комисия.

Целта на програмите е да помогнат на производителите на храни в ЕС да разпространят информация за качеството на своите продукти и да ги популяризират както в ЕС, така и на нови пазари. Програмите са съсредоточени върху няколко приоритета, които включват акцентиране върху качеството на европейските храни, носещи географски указания, и биологичното производство.

Повечето програми са за държави извън ЕС

48 от общо 79 одобрени програми са насочени към държави извън ЕС. Също така на някои видове продукти е отредено значително място. Например 23 от програмите са посветени на производството на плодове и зеленчуци. Представени са и сирена и млечни продукти.

Тази година бяха отпуснати средства в размер на 97 млн. евро за „обикновени програми за насърчаване“, представени от една или няколко предлагащи организации от една и съща държава членка. Допълнителни 75,5 млн. евро ще бъдат предоставени за финансирането на „многонационални програми“, представени от поне две предлагащи организации от най-малко две държави членки или от една или няколко европейски организации. Избраните програми включват предложения от 19 държави членки.

Контекст

Право да кандидатстват за финансиране в отговор на обявените през януари 2018 г. покани имаха широк спектър от субекти, като търговски организации и организации на производители, както и органи от хранително-вкусовия сектор, отговарящи за дейностите по популяризиране. Предложенията бяха оценени и класирани от Изпълнителната агенция за потребителите, здравеопазването, селското стопанство и храните (CHAFEA) с помощта на външни експерти.

Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА