ЕК променя правилата за маркетинг на зехтин

Златко Златков
Златко Златков
1 Минути

ЕК реши да промени съществуващите правила за етикетиране на зехтин. След влизане в сила на новите правила производителите ще бъдат задължени да поставят етикети с уеднаквено съдържание на всички бутилки зехтин.

Новите правила целят да бъдат намалени случаите, в които потребителите биха могли да бъдат подведени относно съдържанието на продукта. Освен това на гърба на бутилката ще трябва да бъде оказано, че „бутилката трябва да се съхранява на хладно и тъмно място“. На свободната воля на производителя се оставя да избере дали да упомене годината на реколтата в случай, че 100% от съдържанието е от съответната реколта. Новите правила ще влязат в сила за всички страни-членки на ЕС от 13 декември 2014 г., когато влиза в сила и Регулацията на ЕС за потребителите. Преходният период ще продължи до изчерпване на наличните количества.

Извън дневния ред на Комисията обаче остава регулацията на противоречивите правила за шишетата за зехтин, които могат да бъдат употребявани многократно в ресторанти и заведения за бързо хранене. ЕК реши също така, че страните-членки на ЕС ще имат по-ясни задължения да съблюдават коректното спазване на правилата за етикетиране, както и да предприемат необходимите мерки в корекция на несъвършенствата.

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА