ЕК отвори кандидатстването за реклама на храни в ЕС и трети страни

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Европейската комисия отвори прием на проектни предложения за промоционални програми на европейски селскостопански продукти в ЕС и трети страни. Обхватът на допустимите кандидати е широк – от търговски организации, сдружения на производители и групи за хранителни продукти могат да подават документи за промоционални дейности.

Бюджетът за реклама през 2020 г. е €200 900 000. Основните приоритети за подкрепа са посочени в работната програма за реклама през 2020 г., която е разработена от Европейската комисия. Целта на тези усилия е секторът да бъде подкрепен в условията на разрастващ се и все по-динамичен глобален пазар за земеделски храни, както и да се справи в случаи на смущения на пазара.

През 2020 г. повече от половината от бюджета за промоции, или €118 млн., ще бъдат изразходвани за кампании в трети страни като Канада, Китай, Япония, Корея, Мексико и САЩ. Допустимите сектори включват производството на млечни продукти и сирене, трапезен зехтин и вина. Очаква се кампаниите да повишат конкурентоспособността и потреблението на селскостопански продукти от ЕС, да повишат тяхната разпознаваемост и пазарен дял.

Така наречените обикновени програми могат да бъдат подавани от една или повече организации от една държава-членка на ЕС. Други програми могат да бъдат подавани от поне две национални организации от поне две държави-членки на ЕС, или от една или повече европейски организации. За програми от първия вид е предвиден бюджет от €100 млн., докато програми от втория вид ще бъдат финансирани с €91.4 млн.

Допълнителни €9,5 млн. са предвидени за собствени инициативи на Комисията. Те включват участие в панаири и комуникационни кампании, както и дипломатически инициативи, ръководени от европейския комисар по земеделието и развитието на селските райони и бизнес делегации. Тези инициативи ще бъдат допълнително засилени с още €17,2 млн. Това е допълнителна подкрепа за промоция на сирена и масло, зехтин и трапезни маслини на глобалния пазар, съобщават от пресцентъра на Европейската комисия.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА