Димитър Зоров: Търговците в магазините печелят най-много от млякото

Лилия Александрова
Лилия Александрова
1 Минути

Търговците в магазините печелят най-много от всички участници в млекопроизводителната верига. Това заяви в ефира на Нова Телевизия председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Димитър Зоров.

Той обясни, че в крайната цена на млякото влизат транспортът до млекопреработвателното предприятие, пастьоризирането, опаковането, транспортните разходи до магазина и данъкът добавена стойност. „Оттук нататък започват търговската надценка и бонусите, които възлизат на минимум 40-50%”, каза Зоров. Той напомни, че българските производители получават поне два пъти по-ниски субсидии в сравнение с колегите си от Европейския съюз.

Според експерта продажбите на родни млечни продукти трябва да се стимулират допълнително. Един от начините за това е да се поставя трибагреникът върху етикетите на продуктите, произведени от българско мляко. Също така трябва да се осигури равен старт на всички родни фирми. И най-важното – да се намали ДДС-то върху млечните изделия.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА