БТПП: Бизнесът не вярва само на предизборни обещания

Златко Златков
Златко Златков
3 Минути

По-голямата част от членовете на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) не виждат в предизборните програми конкретни мерки за изпълнение на поетите обещания от партиите. Това показват резултатите от проведено от БТПП анкетно допитване в периода 25.04 – 26.04.2013 г. сред членовете на Палатата във връзка с предизборната кампания и обявените ангажименти. 53% от анкетираните споделят, че в предизборните програми липсват конкретни мерки за изпълнение на обещаното. По отношение на заетостта, която е поставена като приоритет от повечето политически партии, над половината от фирмите (54%) са на мнение, че липсва обосновка за изпълнението на този приоритет.

Бизнесът предупреждава, че при увеличаване на преките данъци, като корпоративния, върху доходите на физическите лица и ДДС, ефектите преди всичко ще са свързани с нарастване на сивата икономика (според 73%) и ръст на безработицата (според 48%). Едва 5% считат, че увеличаването на данъчната тежест ще доведе до повече приходи в бюджета, а 31% предвиждат точно обратното – намаляване на бюджетните приходи. Според 22% ще се увеличи корупцията. Сборът надхвърля 100 поради възможността за посочване на повече от един отговор.

Основната част от бизнеса е на мнение, че в предизборните програми на партиите липсват ясни предложения за решаване на проблемите с монополите (според 78% от фирмите), в здравеопазването (според 76%), в образованието (според 67%) и в пенсионната система (според 75%).

На въпроса дали в предизборните програми са посочени конкретни мерки за изпълнение на обещанията, 5% от анкетираните са отговорили: „да, в повечето”, 42%: „да, само в някои”, 33%: „не, в повечето” и 20%: „не, в нито една”.

Създаването на нови работни места е един от приоритетите на повечето партии. Според 5% от запитаните този приоритет има достатъчно добра обосновка, 41% смятат, че отчасти има обосновани мерки, а 54% са на мнение, че липсва обосновка.

Фирмите определят като вредни за бизнеса следните идеи, разпространявани в предизборната кампания: диференциран подоходен данък за физическите лица и увеличение на данъците; общите обещания, без конкретни начини за реализация, без информация от къде ще се осигури финансирането им; идеите за национализация; обещанията за бърз растеж на доходите (например: минимална заплата от 1000 лв.), които при нисък икономически ръст няма как да се изпълнят.

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА