Добра кампания по пазарната реализация на агнешко месо отчитат браншовиците в страната. В същото време фермерите в съседните ни страни изпитват проблеми с реализацията на продукцията си.
“Реализацията в магазинната мрежа на охладено агнешко месо е на 100% българско. Това е резултат от успешното взаимодействие между НОКА, министър Танева и Българска агенция по храните”, каза за “Агрозона” съпредседателят на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация Симеон Караколев. „Цената на агнешкото месо е добра спрямо предходните 3 години“, допълни той.
По неговите думи, българското овцевъдство е успяло да се адаптира към условията на пазара. България не е нетен износител, поради което производителите в страната не изпитват особени затруднения.
Цените на едро на агнешкото месо са между 6 лв. 7 лв. живо тегло, а в магазинната мрежа достигат между 14-16 лв. Не се очакват спекулации по време на наближаващия празник.
„По Великден наблюдавахме едно плахо отношение от страна на големите вериги, тъй като не знаеха дали хората ще купуват. Това беше една от причините, ден преди Великден в тези вериги да липсваше агнешко месо“, обясни Караколев.
„На този етап заявките, които са дадени от веригите, би трябвало вече да са изпълнени. Нашите наблюдения от контактите със стопани са, че или агнетата са продадени, или са малки и ще излязат на пазара в края на май“, каза още той.