Нов български продукт ще тръгне към чуждия пазар. От тази година в Розовата долина ще произвеждат българско кисело мляко с рози, съобщава агенция “Крос”. От Япония вече са проявили интерес към новия вид мляко.
Заради топлата зима и ранното настъпване на пролетта брането на рози вече е започнало. И тази година се запазват традиционните за розата пазари – САЩ, Япония, Западна Европа. Прогнозите са, че пазарът й ще е стабилен, но конкуренцията от Турция е силна и затова родните производители са принудени да измислят нови продукти, с които да запазят интереса. От страната ни вече има износ на ликьор, сладко, ракия и бренди от цвят на роза.
Розопроизводителят Филип Лисичаров, цитиран от агенцията, разказва за нетрадиционното производство от рози: „Има някои продукти, които не са познати на българския пазар, които се изнасят, включително и за Япония, като розов сок, който не може да бъде намерен на българските пазари, или розови сладка. Не мога да кажа, че те са съществена част от стокообмена в производството. Интересни, потенциал имат, въпросът е до каква степен има автентично такова производство. На този етап не е голямо. За мен това би било още една прекрасна възможност за представяне на българските продукти с уточнението да се прави нещо наистина истинско. Това, което е на българския пазар, 99% от него е химия”.