Много китайски потребители не харесват нито външния вид, нито вкуса на авокадото, но това не спира латиноамериканският продукт да стане популярен на китайския пазар.
През 2010 г. Китай е внесъл само 2 тона авокадо, но през 2017 г. количеството е достигнало 32 100 тона. Обемът на вноса се е увеличил близо 16 хиляди пъти за 7 години, което една една огромна разлика. Каква точно се оказва причината за това развитие?
Китайските мита за внос на селскостопански продукти постепенно намаляват. За някои плодове облекчението е от 40% на 10%. Именно това се оказва основната предпоставка за значителното повишаване на вноса на авокадо.
Освен това Перу и Чили получиха разрешение през 2014 и 2015 г. да изнасят авокадо за Китай при нулева тарифа по силата на споразумение. Това стана причина много производители да започнат бизнес с зеления продукт.
Търговците на електронна търговия подобриха маркетинга
Авокадото навлезе на пазара в един много благодатен период, когато електронната търговия започна да процъфтява. По този повод много онлайн търговци участваха в голямата маркетингова стратегия за авокадо. Онлайн експозицията бързо превърна авокадото в „тенденционен продукт“ и в резултат на се стигна до голямо количество внос на китайския пазар, а заедно с това се повишава и търсенето.