Авокадото се превръща в най-търсеният плод на китайския пазар

Диляна Сувариева
Диляна Сувариева
2 Минути

Много китайски потребители не харесват нито външния вид, нито вкуса на авокадото, но това не спира латиноамериканският продукт да стане популярен на китайския пазар.

През 2010 г. Китай е внесъл само 2 тона авокадо, но през 2017 г. количеството е достигнало 32 100 тона. Обемът на вноса се е увеличил близо 16 хиляди пъти за 7 години, което една една огромна разлика. Каква точно се оказва причината за това развитие?

Китайските мита за внос на селскостопански продукти постепенно намаляват. За някои плодове облекчението е от 40% на 10%. Именно това се оказва основната предпоставка за значителното повишаване на вноса на авокадо.

Освен това Перу и Чили получиха разрешение през 2014 и 2015 г. да изнасят авокадо за Китай при нулева тарифа по силата на споразумение. Това стана причина много производители да започнат бизнес с зеления продукт.

 Търговците на електронна търговия подобриха маркетинга

Авокадото навлезе на пазара в един много благодатен период, когато електронната  търговия започна да процъфтява. По този повод много онлайн търговци участваха в голямата маркетингова стратегия за авокадо. Онлайн експозицията бързо превърна авокадото в „тенденционен продукт“ и в резултат на се стигна до голямо количество внос на китайския пазар, а заедно с това се повишава и търсенето.

Диляна Сувариева учи журналистика в УНСС. Тепърва започва да изгражда професионалния си опит в нашия сектор. Ресорите, с които работи са пчеларство, производство на плодове и зеленчуци. Има интерес и в темите туризъм, околна среда и храни.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА