Авокадото се превръща в най-търсеният плод на китайския пазар

Диляна Сувариева
Диляна Сувариева
2 Минути

Много китайски потребители не харесват нито външния вид, нито вкуса на авокадото, но това не спира латиноамериканският продукт да стане популярен на китайския пазар.

През 2010 г. Китай е внесъл само 2 тона авокадо, но през 2017 г. количеството е достигнало 32 100 тона. Обемът на вноса се е увеличил близо 16 хиляди пъти за 7 години, което една една огромна разлика. Каква точно се оказва причината за това развитие?

Китайските мита за внос на селскостопански продукти постепенно намаляват. За някои плодове облекчението е от 40% на 10%. Именно това се оказва основната предпоставка за значителното повишаване на вноса на авокадо.

Освен това Перу и Чили получиха разрешение през 2014 и 2015 г. да изнасят авокадо за Китай при нулева тарифа по силата на споразумение. Това стана причина много производители да започнат бизнес с зеления продукт.

 Търговците на електронна търговия подобриха маркетинга

Авокадото навлезе на пазара в един много благодатен период, когато електронната  търговия започна да процъфтява. По този повод много онлайн търговци участваха в голямата маркетингова стратегия за авокадо. Онлайн експозицията бързо превърна авокадото в „тенденционен продукт“ и в резултат на се стигна до голямо количество внос на китайския пазар, а заедно с това се повишава и търсенето.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Диляна Сувариева учи журналистика в УНСС. Тепърва започва да изгражда професионалния си опит в нашия сектор. Ресорите, с които работи са пчеларство, производство на плодове и зеленчуци. Има интерес и в темите туризъм, околна среда и храни.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама