ЕС дава 172,5 млн. евро за реклама на храни

Георги Узунов
Георги Узунов
3 Минути

 

Европейската комисия ще предостави финансиране в размер на 172,5 млн. евро от бюджета за селско стопанство на ЕС, които ще се използват за популяризиране на европейски хранителни продукти в Европа и в целия свят. През следващите 3 години ще бъдат проведени 79 кампании, посветени на широка гама от храни, сред които млечни продукти, маслини и зехтин и плодове и зеленчуци.

„Европа е прочута по света с качествените си хранителни продукти и кулинарното си наследство. Производителите от ЕС могат да разчитат на подкрепата на Европейската комисия, за да покажат на Европа и света какви качествени продукти произвеждат. Самият аз пътувам до много държави по света в търсене на нови пазари за нашите продукти — Китай, Япония, Мексико, Колумбия. Разполагаме с голям потенциал, който предстои да разгърнем.“, заяви еврокомисарят по въпросите на земеделието и развитието на селските райони Фил Хоган, цитиран от пресслужбата на Европейската комисия.

Целта на програмите е да помогнат на производителите на храни в ЕС да разпространят информация за качеството на своите продукти и да ги популяризират както в ЕС, така и на нови пазари. Програмите са съсредоточени върху няколко приоритета, които включват акцентиране върху качеството на европейските храни, носещи географски указания, и биологичното производство.

Повечето програми са за държави извън ЕС

48 от общо 79 одобрени програми са насочени към държави извън ЕС. Също така на някои видове продукти е отредено значително място. Например 23 от програмите са посветени на производството на плодове и зеленчуци. Представени са и сирена и млечни продукти.

Тази година бяха отпуснати средства в размер на 97 млн. евро за „обикновени програми за насърчаване“, представени от една или няколко предлагащи организации от една и съща държава членка. Допълнителни 75,5 млн. евро ще бъдат предоставени за финансирането на „многонационални програми“, представени от поне две предлагащи организации от най-малко две държави членки или от една или няколко европейски организации. Избраните програми включват предложения от 19 държави членки.

Контекст

Право да кандидатстват за финансиране в отговор на обявените през януари 2018 г. покани имаха широк спектър от субекти, като търговски организации и организации на производители, както и органи от хранително-вкусовия сектор, отговарящи за дейностите по популяризиране. Предложенията бяха оценени и класирани от Изпълнителната агенция за потребителите, здравеопазването, селското стопанство и храните (CHAFEA) с помощта на външни експерти.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама