Износът на България за ЕС през първото тримесечие на 2015 г. се увеличава с 12.0% на годишна база

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

През периода януари – март 2015 г. износът на България за ЕС се увеличава с 12.0% спрямо същия период на 2014 г. и е в размер на 6.9 млрд. лева. Основни търговски партньори на България са Германия, Италия, Румъния, Гърция, Франция и Белгия, които формират 69.9% от износа за държавите – членки на ЕС, показват статистическите данни на Националния статистически институт. През март 2015 г. износът за ЕС се увеличава с 11.3% спрямо същия месец на предходната година и е в размер на 2.4 млрд. лева. Вносът на България от ЕС през периода януари – март 2015 г. се увеличава със 7.2% спрямо същия период на 2014 г. и е на стойност 7.8 млрд. лв. по цени CIF. Най-голям е стойностният обем на стоките, внесени от Германия, Италия, Румъния, Испания и Гърция.

През март 2015 г. вносът на България от държавите – членки на ЕС, се увеличава с 14.4% спрямо същия месец на предходната година и е в размер на 2.9 млрд. лв. по цени CIF. Външнотърговското салдо (износ FOB – внос CIF) на България с ЕС за периода януари – март 2015 г. е отрицателно и е на стойност 938.8 млн. лева. По цени FOB/FOB (след елиминиране на разходите за транспорт и застраховки при внос на стоки) салдото също е отрицателно и е в размер на 621.1 млн. лева. При износа на България за ЕС, разпределен според Стандартната външнотърговска класификация, през първите три месеца на 2015 г. в сравнение със същия период на 2014 г. най-голям ръст е отбелязан в секторите „Минерални горива, масла и подобни продукти” (45.0%) и „Необработени (сурови) материали, негодни за консумация (изкл. горивата)” (44.0%). Спад се наблюдава в сектор „Безалкохолни и алкохолни напитки и тютюн” (23.7%). При вноса от ЕС най-голямо процентно увеличение е отчетено в секторите „Безалкохолни и алкохолни напитки и тютюн” (22.0%) и „Артикули, класифицирани главно според вида на материала” (14.8%). Най-голямо намаление се наблюдава в сектор „Минерални горива, масла и подобни продукти” (36.3%).

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама