Димитър Зоров: Търговците в магазините печелят най-много от млякото

Лилия Александрова
Лилия Александрова
1 Минути

Търговците в магазините печелят най-много от всички участници в млекопроизводителната верига. Това заяви в ефира на Нова Телевизия председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Димитър Зоров.

Той обясни, че в крайната цена на млякото влизат транспортът до млекопреработвателното предприятие, пастьоризирането, опаковането, транспортните разходи до магазина и данъкът добавена стойност. „Оттук нататък започват търговската надценка и бонусите, които възлизат на минимум 40-50%”, каза Зоров. Той напомни, че българските производители получават поне два пъти по-ниски субсидии в сравнение с колегите си от Европейския съюз.

Според експерта продажбите на родни млечни продукти трябва да се стимулират допълнително. Един от начините за това е да се поставя трибагреникът върху етикетите на продуктите, произведени от българско мляко. Също така трябва да се осигури равен старт на всички родни фирми. И най-важното – да се намали ДДС-то върху млечните изделия.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама