Близо 60% от туристите в световен мащаб избират културата или културното наследство като причина за своите пътувания, а според Световната организация по туризъм през 2020 г. културният туризъм ще бъде водещ. Това каза министър Ангелкова при откриването на XII Международно туристическо изложение “Културен туризъм 2015” във Велико Търново, предават от пресцентъра на туристическото министерство. Затова акцент в рекламата на България през 2015 г. ще са възможностите за културно-исторически туризъм.
По данни от 2014 г. около 40% от българите, пътували в чужбина, са го направили с цел културен туризъм, а в България – около 30%. Ангелкова подчертава, че амбицията на страната ни е посоката на тенденцията да се обърне.
България е на челните места в Европа по брой исторически обекти и открити артефакти на територията й и по думите на министъра трябва последователно да се работи за популяризиране на това богатство. Според Ангелкова така страната ни ще отговори и на тенденцията за ръст на културния туризъм в световен мащаб, а приближаващите великденски празници и ученическата ваканция са също добър повод за повече пътувания в страната. Предварителните записвания за този период показват засилен интерес от румънските граждани към Северното ни Черноморие. Същевременно обилните снеговалежи са удължили зимния сезон и планинските ни курорти отчитат голям интерес за предстоящите почивни дни предимно от българи и гости от съседните държави.
Международното туристическо изложение “Културен туризъм 2015” се провежда в изложбените зали „Рафаел Михайлов” със съдействието на Министерството на туризма. Това е най-мащабното българско изложение за специализиран туризъм с международно участие, посочват от министерството. Продължава до 4-и април и има богата съпътстваща програма. Организатори са община Велико Търново и общинската агенция „Царевград Търнов” в партньорство с Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация и Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции. В него се включиха 78 български и чуждестранни представителя. Министерството на туризма показва национален рекламен щанд от 40 кв.м, в който участват 5 изложителя от туристически региони, културни институции, общини и др. Освен България сред останалите участници тази година са туристически компании и организации от ЮАР, Хърватска, Индонезия, Виетнам, Индия, Китай, Гърция, Русия, Румъния, Македония, Мароко и Корея. Програмата на борсата включва също дискусионна програма, филмов фестивал “На източния бряг на Европа”, национален конкурс „Чети и пътувай”, концерти и разнообразни атракции.