Националният съвет по туризъм одобри годишната програма за реклама в отрасъла

Златко Златков
Златко Златков
4 Минути

Националният съвет по туризъм е одобрил рекламна стратегия за туризма, съобщава БНР. Представителите на сектора са се обединили около тезата, че България трябва да се рекламира по адекватен за туристическата индустрия начин, е съобщава зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Бранимир Ботев. Той отрича съобщенията за отлив на туристи по Черноморието и посочва, че в момента няма голям туроператор, който да има групови откази заради наводненията. Зам.-министърът посочва, че се наблюдава доста критична от гледна точка на климатичните условия година, но дори и в тези трудни условия хората, работещи в сферата на туризма, показват високо ниво. По думите му негативните новини за природните бедствия в близост до морските курорти се тиражират в чуждестранните медии и това води до негативни последици за туризма.

Според информацията от МИЕТ Съветът е одобрил отчета за изпълнението на Годишната програма за национална туристическа реклама за 2013-а и е приел програмата за настоящата година. Маркетинговите цели през 2014 г. са насочени към позициониране на България като устойчива туристическа дестинация за средната класа туристи, както и по-висок сегмент туристи, интересуващи се от културно-исторически артефакти. Като други важни цели са определени нарастване на посещенията в неактивния сезон, диверсификация на продуктите – комбинирани пътувания и специализиран туризъм, привличане на перспективни пазари, увеличаване дела на вътрешния пазар и др. Средствата за маркетингови и рекламни дейности в туризма през 2014 г., след корекция на отпуснатия бюджет, са общо 10,23 млн. лв.

Председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин сепосочва, че браншът да е по-активен, дори агресивен в рекламата на страната си, както и в “битката” за спечелване на българския турист, който все още не е опознал родината си.

Ботев посочи, че Законът за изменение и допълнение на Закона за туризма е одобрен на първо четене без нито един глас против и е готов докладът за второто му гласуване.

Според Световната организация по туризъм именно туризмът вече е структуроопределяща индустрия за България с близо 14 на сто дял от брутния вътрешен продукт.

В кампанията за 2014 г. се предвижда изработването на нова серия рекламни клипове, която следва стратегията за бранд на дестинация България, и на специализирани филми. Телевизионната рекламна кампания ще се проведе по 4 паневропейски канала и по национални канали в: Германия, Русия, Украйна, Румъния, Великобритания, Франция, Полша и Швеция. Външна реклама с билбордове и в транспорта е планирана в: Германия, Централна Европа, Русия, Украйна, Полша, Швеция и др. Български изложители ще могат да участват и в повече международни туристически борси, посочи директорът на дирекция “Маркетинг, реклама и информация в туризма” в МИЕ Анелия Генова.

Съветът е одобрил идеята за медийно партньорство между МИЕ и БиБиСи за промоция на България като туристическа дестинация. То ще повиши разпознаваемостта на страната ни посредством излъчване на тв спотове и кратки интервюта за нея с известни личности. Туристическото предаване на БиБиСи “Травъл шоу” също е сред намеренията как да се разкрият пред света България и потенциалът й като дестинация за икономика и туризъм.

Сред най-големите проблеми в сектора е превръщането на артефактите от огромното ни културно-историческо наследство в популярни туристически атракции. България трябва да се промотира на международните форуми в съответствие с потенциала си. На практика тя вече има за първи път промоционална рекламна стратегия, която е одобрена от целия отрасъл, обобщи зам.-министър Ботев.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама