Блиц Димитър Греков: Държавата трябва да помогне за рекламата и продажбите на българските продукти в чужбина

Златко Златков
Златко Златков
4 Минути

Ще има хитови вина от 2013 г.

Светлана Трифоновска

– Г- н Греков, вашата прогноза за вината тази година?

– Гроздето е с изключителни качества, съчетанието между захар и киселини предполага, че ще има страхотни и червени и бели вина. Имаме голям потенциал, и мисля че ще имаме хитови вина от 2013 година. Но да не забравяме, все пак, че освен от гроздето, виното зависи и от технолозите.

– Пазара на българското вино?

– Много трябва да се работи по тази тема, защото нашите винопроизводители сами си търсят пазара, а това не е толкова лесно и така не може да имаш напълно успешен бизнес, ако си сам и държавата не ти помогне. Трябва да има национална политика по отношение на маркетинга, рекламата на виното, дори за реализация на самите продукти. Пък и въобще на българските продукти. Защото не е необходимо човек да идва в България за да установи, че има хубави вина. Ние трябва да  отидем на място в другите страни и да рекламираме продуктите си. Също така за да продаваме успешно качеството, трябва да е постоянно, както и количествата. Колкото и да е малко нашето производство, трябва да има регламентирани количества, за да издържим на пазара навън.

– Какво по-конкретно предлагате по отношение на рекламата?

– Рекламата навън не е по силите на един производител, как ще пробие сам в един Китай например? Смятам, че трябва да се направи организация, може би палата на виното, например, с участието на Министерството на земеделето и храните, която да подпомага, реализация на българска земеделска продукция вино, млечни и месни продукти, овошки, зеленчуци и т.н. Идеята ми е тази структура да подпомага изкупуването, съхраняването и реализирането на продукция, да е вид гаранция за чуждите клиенти. Чрез нея да може да се предлага на пазара навън. Не става дума за изземване на инициативата и функциите на частния бизнес, а за подпомагане на дейността му.

– Оказа се, че Полша има търговски палати на месото и млякото.

– Аз бих казал, че ние сме уникални и не виждам защо е необходимо да копираме. Швейцария си има своите национални открития да си ги ползва, Австрия също. Защото, къде на друго място се ражда толкова хубаво грозде, така изпечено от слънцето, но и така сочно.

 -Ще кажете ли нещо повече за френския съветник, който започва работа в министерството?

– Това не е прецедент в практиката на земеделието и храните. Съветник от Франция сме имали и преди присъединяването на страната към ЕС и той много ни е помагал тогава. В момента имаме съветник и от Германия. Той е изключителен специалист по браншовите организации, ще ми бъде в помощ при създаването на обща браншова организация, с която министерството да работи. Защото не може да има 34 организации по овцевъдство, излиза, че за всяка овца има организация.

– Г-н министър, вие сте специален гост на откриването на разширение на винарна Даробас в село Песнопой, която е създадена с френско български капитали. Какво е специалното на този винопроизводител?

– Винарната е малка, направена със собствени средства и показва как с малко пари може да се направи предприятие, което да осигурява и работа на хората в района. Тук всичко е било обезлюдено. Ако се огледате наоколо извън лозята и овощните градини ще видите, че всичко е в тръни. Важно е, че освен лозя, собственикът отглежда и десертно грозде и овощни градини, а винарската изба е завършек на цикъла на производството.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама