“Направихме фирма в САЩ, която е специализирана и концентрирана само върху износ на български вина за американския пазар. Това каза Робърт Хайк, който се занима с износ на български вина за Съединените щати, цитиран от ИА Фокус. „Според мен и според нашите инвеститори, хора които вярват в идеята ни, можем да превърнем България в Чили, конкретно за американския пазар. Има възможност, защото България е страхотен производител на хубаво вино, имате страхотни сортове, които са много познати на американския потребител и просто трябва стратегия, трябва партньорство и да не бъдем балканизирани”, обясни Хайк.
По думите му, има малки вносители, които се опитват да правят нещо например за българската общност или сръбската общност или рускоговорещата общност в САЩ, но това за съжаление не е стратегия, която е мащабна, няма да проправи път за българските производители, които търсят пазар и наистина заслужават пазар. „Ако държавата, дистрибуторите и производители бъдат заедно, и имат целенасочена стратегия, за да стане това, аз мисля, че можем да продаваме 40 милиона бутилки на американския пазар, това е само половин процент от американския пазар”, каза още Хайк.