Земеделските продукти на ЕС ще бъдат промотирани в и извън рамките на Съюза по 22 програми на обща стойност 70 млн. евро. За тази цел Европейската комисия (ЕК) отпуска бюджет от 35 млн. евро, останалите средства ще бъдат осигурени от съответните браншови организации, както и от страните-членки. Програмите ще бъдат изпълнени в продължение на 3 години.
Програмите включват качествени продукти, регистрирани и защитени със сертификати Защитени наименования за произход (Protected Designations of Origin), Защитени географски указания (Protected Geographical Indications) и Гарантирано традиционен специалитет (Traditional Speciality Guaranteed), вина, месо произведено по национални схеми за качество, органични продукти, прясно мляко и млечни продукти, пресни плодове и зеленчуци, цветарски продукти, мед и пчелни продукти, телешко и свинско месо, домашни птици.
Според комисаря по Земеделие и развитие на селските райони Дачиан Чолош програмите са важен елемент от политиката за промотиране на качествени продукти от ЕС. Това е една от мерките за справяне с финансовата и икономическа криза в ЕС. В края на месец ноември тази година Чолош ще пътува до Япония и Южна Корея, за да промотира износът на европейски земеделски продукти.
Страните, които ще участват в програмата са Северна Америка, Русия, Латинска Америка, Норвегия, Швейцария, Близкия Изток, Сърбия, Черна гора, Македония, Босна и Херцеговина и Косово. Документи за кандидатстване по програмите се приемат два пъти годишно. Одобрените програми се спонсорират до 50% от Европейската комисия.