22 % от онлайн покупките в България се падат на хранителните продукти, съобщават от Инфограф. Това е и един от малкото сектори, в които пазаруването в интернет се доближава до европейските тенденции. Оказва се, че едва 23 % от общите покупки в мрежата на ЕС са за храна. Най-много сделки онлайн-търговците и у нас, и в Европа отчитат при дрехите и спортните стоки.
България продължава да се нарежда на последно място в ЕС по процент от населението, използвали интернет през последните 12 месеца – 62% спрямо средно 84% за ЕС. В същото време тенденцията е онлайн пазаруването да става все по-популярно у нас, дори с малко по-бързи темпове oт страните в ЕС. Разликата, обаче, остава драстична – онлайн пазаруват едва 17% от българите, в сравнение с 55% средно за Съюза.
Макар по-малко хора да са използвали интернет в България, по-голям дял от тях са пазарували онлайн спрямо Румъния, където 66% от хората са използвали са използвали интернет, но едва 12% са пазарували онлайн.
На европейско ниво най-голям дял на пазаруващите онлайн (ако разгледаме само ползващите интернет) формират хората на възраст между 25-54 години. У нас от 2013 г. насам най-активни стават потребителите между 16 и 24 години.
Що се отнася до размера на средствата, отделяни за онлайн покупки от българските потребители, най-голям дял от хората харчат по-малко от 50 евро. Средно за ЕС най-често срещани са покупките между 100 и 500 евро.