Започна годината на ултравиолетовото

Георги Узунов
Георги Узунов
2 Минути

„Ултравиолетовото“ е избраният цвят за 2018г. И тази година Институтът по цветовете „Пантон“ се спря на един цвят за следващите 12 месеца. Това е сложен и дълбоко предизвикващ съзнанието нюанс на лилавото, наречен ултравиолетов. Той символизира магичното в неизвестното и непознатото. Изборът именно на него, може да се тълкува като продължаващата борба за правата на жените по света. „Цветът на следващата година, означава много повече от една тенденция. Този цвят е отражение на това което е необходимо днес“, казва Лори Пресман, вицепрезидент на института „Пантон“. „Живеем в сложни времена. Виждаме страха от това да вървим напред и виждаме как хората реагират на този страх. Идеята на този цвят отразява идеята човек да живее без ограничения. Цветът е сложна комбинация от страстното червено-виолетово и наситените индигово лилави нюанси“, допълва вицепрезидентът Пресман, цитирана от domain.com.au.

Компанията подчертава, че изборът не е основан на политически съображения. В цвета преобладава синьото, което внася повече мистика и духовност. Червеното пък допринася страстта в нюанса.

“От проучването на новите технологии, до художественото изразяване и духовното отражение, интуитивното лилаво осветява пътя към това, което предстои да дойде”, казват от Пантон.

Когато става дума за интериорен дизайн и декорация на дома, цветът за годината играе изключително важна роля в диктуването на тенденциите. Интериорните дизайнери  по целия свят реагираха добре на смелия избор. Директор на водеща австралийска фирма описа ултра лилавия цвят като „изненадващо жив цвят“. Той допълни, че голяма част от сънародниците му биха интегрирали този цвят в домовете си.

Цветът на 2017 г. беше „зеленина“ . Свежо зелено с жълт оттенък или грахово зелено. Той се асоциираше с първите дни на пролетта, със здравословния живот и любов към природата. Нуждата да си поемем глътка чист въздух и да започнем отначало.

 Компанията „Пантон“ създава бои за модната и козметична индустрия, строителство и текстилна промишленост. Тя избира водещия нюанс на базата на това, което вече е използвано в модата.

Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА