X, Y, Z: хранителни различия между поколенията

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
4 Минути

Всеки обича да яде, независимо от възрастта. И макар много хора да харесват едни и същи храни, те може да имат напълно различни хранителни навици. Вижте колко различни са предпочитанията на трите популярни групи: Х – Baby Boomers, Y – Millennials и Gen Z.

Алцхаймер, превенция, Agrozona.bg

Поколение X 

Това са хора, родени в периода 1960-1979 г. Обикновено те знаят какво искат и каква храна ще задоволи апетита и очакванията им. Когато отиват в ресторант, те обръщат повече внимание на реда и чистотата на помещението. Gen Xers не само търсят чисти маси и лъскави подове, те също вземат предвид състоянието на тоалетните и приборите за хранене. Мръсните или изоставени помещения и липсата на подходящи стандарти във всеки ресторант могат значително да ги изплашат. Интересното е, че именно поколение X, а не Millennials, са движещите фактори за здравословно хранене. Макар че е малко вероятно да спазват стриктно диетичните насоки и да преброяват калориите така щателно, както другите поколения, те са по-фокусирани върху произхода и здравословните съставки на храната. Ярките етикети и странните описания няма да предизвикат интереса им, както и здравните претенции. В сравнение с хората от другите поколения, те не са прекалено повлияни от термини като без глутен, веган или вегетарианец.

 

Поколение Y

Милениалите или поколението Y са хора, родени през 80-те и 90-те години. Те търсят уникално кулинарно изживяване, което отговаря на личните им интереси. Докато някои изследват други култури, като ядат екзотични храни, други ще искат да напълнят чинията си с местна храна. Милениалите не просто се хранят – те говорят за хранене, фотографират храна и споделят в социалните медии. Достъпността, удобството и индивидуалността са 3 елемента, които това поколение цени в храната. Неговите представители ще търсят места, които могат да осигурят тези аспекти – било то елегантен ресторант, местен бар или дори фургон за храна. Милениалите често са отворени и се интересуват от нови вкусове и ястия. Въпреки че 81% от тях се интересуват много от здравословна храна, те въпреки това са готови да опитат почти всичко, което задоволява апетита им (могат да изберат висококалорично ястие или лека закуска, направена от естествени, а не от изкуствени съставки). В сравнение с други поколения, Милениалитесе хранят навън, като обикновено пропускат традиционните си ястия.

Поколение Z 

Това са хора, родени през втората половина на 90-те години и след 2000 година. Поколение Z съчетава по-тясно храната с новите технологии. Тяхното доверие в технологиите определено е по-силно от това на предишните поколения. На практика това означава, че повечето от тях първо ще търсят в интернет информация за определен ресторант или продукт, документират процеса на ядене на храна на живо и ще публикуват рецензия, описваща чувствата и мненията си след приключване на храненето. Въпреки любовта на Gen Z към закуски и улична храна, те също искат истинско кулинарно изживяване. Gen Z е нетърпелив да опита нови продукти и се интересува от нетрадиционни хранителни тенденции. Тези хора обръщат много внимание на етикетите и съставките, тъй като предпочитат да знаят точно какво ще ядат.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА