Изследване на „Активни потребители“ сред 10 по-достъпни марки кашкавал в ценовия диапазон 9-12 лв./кг показа, че в два от продуктите има растителни мазнини, което директно показва, че това не е кашкавал. Освен това в изследваните проби има много вода, както и високо съдържание на въглехидрати, което предполага, че става дума за влагане на нишесте.
“Кашкавал не може да се нарича продукт, който не е от 100% мляко”, коментира Димитър Зоров, шеф на Асоциацията на млекопреработвателите в България. От думите му стана ясно, че вина за тази ситуация имат и нашите преопаковъчни предприятия, защото голяма част от жълтите сирена сирена влизат в България като полуфабрикати и трябва да се използват като суровини за топените сирена, но тук се разфасоват и се преименуват като кашкавал”, посочи Зоров пред btv. Той подчерта, че това е груба злоупотреба. По думите му тази практика не е тайна и за търговските вериги.
Поради големия читателски интерес публикуваме списъкът с марките кашкавал, които “Активни потребители” са изследвали.