Увеличава се присъствието на български плодове и зеленчуци в търговската мрежа. Това показва доклад на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата. Това обаче се забелязва само при пролетните и летни месеци. От късните есенни до ранните пролетни месеци относителният дял на родна продукция на пазара е изключително нисък. В настоящата ситуация обаче при определени култури се наблюдава преобладаващо присъствие на наши продукти.
Съотношението между продажбите на български домати и домати от внос показва превес на вносните оранжерийни зеленчуци, като едва 20% от предлаганите количества домати са българско производство. През м. март производството на български оранжерийни краставици се увеличава, в резултат на което количествата през март превишават като относителен дял вносните краставици. 59% от предлаганите на пазара краставици са българско производство.
По-силно присъствие на българска продукция на пазара през март имат и картофите, които съставляват 58% от общото количество продажби.Наблюденията през последните години са, че производството на ябълки в страната е изключително малко и предлаганите количества не могат да задоволят търсенето, но в периода 2013 – 2016 г. се наблюдава ръст на българската продукция. През м. март 2017 г. относителният дял на български ябълки на пазара е 42%.