Министерството на туризма започва национален конкурс за „Проект за нова концепция за графична визия на туристическото лого на България“, със съдействието на Националната художествена академия и Съюза на българските художници, съобщават от пресцентъра на туристическото министерство. Всеки, който желае, може да се включи в конкурса като проекти ще се приемат от днес до 4-и април 2016 г. на e-mail: [email protected].
Общонационалният конкурс цели да доразвие бранд стратегията на България и да реализира необходимата устойчивост при изпълнение на европейския проект за разработване на стратегия за бранд България, приключил през 2013 г. Този проект включваше и разработването на туристическо лого на страната ни. Предложената финална графична визия обаче не получи обществена подкрепа и не беше възприета като официален туристически символ на България, поясняват от институцията. Въпреки това останалите дейности, които са били одобрени, се използват и към момента – бранд стратегията, извършените анализи, авторската музика, слоганът – „Открий и сподели“ на български и „A Discovery to Share“ на английски език.
Конкурсът ще се проведе в два основни етапа. По време на първия етап професионално жури ще разгледа получените предложения и ще подбере най-добрите проекти. Съставът на журито ще е само от представители на НХА и СБХ. Избраните проекти ще бъдат представени на обществеността. Във втория етап на състезанието широко жури с участието на представители на медиите, туристическия бизнес, рекламните и PR агенции, маркетолози – ще избере финално най-добрия идеен проект за туристическо лого чрез тайно гласуване.
Сред основните изисквания за изработване на проект за лого на България са предложенията да са съобразени със слогана „Открий и сподели“ и „A Discovery to Share“. В предложенията трябва задължително да се съдържа думата „България“ за варианта на български и „Bulgaria“ за варианта на английски език, като допълнителни графични знаци и символи могат да присъстват по преценка на автора, посочват от министерството. Графичният образ трябва да се отличава с яснота и лаконичност, а всяко предложение да се предоставя в два варианта – цветен и черно-бял.
Подробна информация за отделните етапи на конкурсната програма, както и за критериите за изработване на нова графична визия е достъпна на интернет сайта на министерството.