Въпреки пандемията, много хранителни компании през 2020 г. намериха начини да рационализират дейността си и дори да разширят портфолиото си. През последното десетилетие на пазара имаше големи трансформационни сделки, които в много случаи обремениха приходите с огромни дългове и не успяха да осигурят обещаната синергия. Но в последно време производителите насочиха вниманието си към придобиването на по-малки компании, за да ускорят навлизането си в бързо развиващите се сегменти, като същевременно се отказаха от марки, които им пречат да увеличат продажбите и да подобрят маржовете, пише fooddive.
Изданието избра ТОП 10 сделки за сливания и придобивания на пазара на храни и напитки, които се оказаха най-значимите през 2020 г.
- $3,85 млрд. – PepsiCo купува производителя на енергийни напитки Rockstar.
- $3,2 млрд – Kraft Heinz продаде своя бизнес със сирене на Lactalis.
- $2,6 млрд – Nestlé купува швейцарското производство на препарат за лечение на алергия към фъстъци.
- Марс придобива бизнеса със здравословни закуски на Kind North America. Условията на сделката не бяха разкрити, но годишните продажби на Kind се оценяват на 1,5 милиарда долара.
- $950 млн. – Nestlé купува компания за доставка на храна Freshly.
- $800 млн. – McCormick купува производителя на люти сосове Cholula.
- Conagra Brands ще продава фъстъченото масло Peter Pan на Post Holdings. Финансовите условия не бяха оповестени.
- $610 млн. – Производителят на алкохол Diageo купува бързо развиваща се марка първокласен алкохол, спонсорирана от Райън Рейнолдс.
- $550 млн. – Компанията за производство на конфитюри и сладка JM Smucker продава бизнесът си с маслото Crisco.
- $480 млн – 100-годишната компания за закуски Utz придобива производителя на чипс и салса On The Border.