Глобалният пазар на халал продукти и услуги наближава 3 трилиона долара годишно. Това е съобщил ръководителят на Руската национална месна асоциация, Сергей Юшин, съобщава Интерфакс-Казахстан. Той отбелязlа, че повече от 1 трилион долара от тази сума се харчат за храна, което е 15% от световния пазар на продоволствени продукти. Потребителите на тези продукти са 2 милиарда мюсюлмани, както и представители на други религии”, каза Юшин. Средният брой на руските компании в халал сектора нараства с 15-20% годишно.
Световния пазар на халал храни нараства със среден темп на растеж от 8.14%. Източна Азия и Близкия изток и Северна Африка са основните райони на потребление. През 2015 г. тези региони заемат общо 56.83% от общото потребление в световен мащаб.
Халалната храна има огромен пазарен потенциал за в бъдеще. Основните суровини, които имат значение за подготовката на халал продуктите са прясното месо, подправките, опаковъчните материали и някои други добавки. Производствените разходи за халал храна също са важен фактор, който може да повлияе на цената на крайните продукти.