Строителството на Северната скоростна тангента на София започва

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

Строителството на Северната скоростна тангента на София започва, съобщи председателят на управителния съвет на АПИ Лазар Лазаров цитиран от в-к “Труд”. Това се случва почти една година след като на 17 февруари 2014 г. агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) сключи договор с консорциум от фирми за изграждането на 17-километровия път.

Общо 100 от 320 собственици на имоти по трасето са подали заявления за извънсъдебни споразумения за размера на обезщетенията до събота, когато бе крайният срок за това.

„По този начин на около 5 километра от трасето имотите са свободни и още тази седмица ще бъдат издадени първите строителни разрешителни за няколко от съоръженията. Това ще позволи на геодезистите да направят точни замервания и да започне строителството”, каза Лазаров.

Заради ниските обезщетения, определени първоначално – в някои случаи по 20-30 ст. на квадратен метър, срещу агенцията бяха заведени стотици дела. Преди месец кабинетът разреши на АПИ да сключи извънсъдебни споразумения с тях, като плати по 20,05 лв. на квадратен метър.

Върховният административен съд (ВАС) беше планирал делата за периода от март до ноември т.г. и всяко забавяне поставяше под риск проекта, който се финансира със 150 млн. лв. европейски пари. Той трябва да е готов преди декември 2015 г., за да се запази европейското финансиране, а строителството все още не е започнало.

„Имаме договорка с ВАС, че ако успеем да сключим споразумения с част от претендиращите, съдът ще пренасрочи останалите дела за по-ранни дати. Затова смятам, че строителството спокойно може да започне, тъй като останалите дела ще приключат по-бързо от планираното”, каза Лазаров.

Трасето на Северната скоростна тангента преминава през землищата на Требич, Илиянци, Бенковски, Малашевци, Орландовци, Враждебна. Отсечката е важна за София и страната, тъй като в нея се пресичат автомагистралите “Тракия”, “Хемус”, “Люлин” и пътят София – Калотина.

С изграждането на тангентата ще се осигури връзка между няколко европейски коридора – номер IV, VIII и X. През тях се осъществява трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия.

Изграждането на 6-лентовото трасе ще осигури удобна връзка и между крайните северозападни и югоизточните квартали на София. Срокът за изпълнение на проекта е 31 октомври 2015 г.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА