Стартира второто издание на конкурса „Най-добра българска фирма на годината“, организиран от Първа инвестиционна Банка

Златко Златков
Златко Златков
5 Минути

За втора поредна година Първа инвестиционна банка търси добрите и перспективни примери в българския бизнес. Техният принос за развиването на икономиката на страната ще бъде отличен в конкурса „Най-добра българска фирма на годината“.  През 2012 г. в съревнованието участваха повече от 70 български фирми с различни сфери на дейност. Печелившите бяха избрани заради водещите си позиции в своите сектори, реализираните печалби през годината, както и високата възвръщаемост на собствения капитал и възвръщаемостта на активите.

Като задължително условие остава кандидатите да имат българския капитал, български мениджмънт и да представляват български бранд.

„През тази година, освен финансовите показатели, важна част от критериите за оценка ще бъде корпоративната социална отговорност“, казва Васил Христов – изпълнителен директор на Първа инвестиционна банка (Fibank) и член на журито. Целта ни е да дадем повече увереност и самочувствие на българските фирми. Още преди началото на конкурса има компании, които проявяват интерес – пример за това, че българският бизнес има нужда от поле на изява. Васил Христов посочва още, че земеделието е секторът, който тази година придобива значимост и перспектива за развитие, затова очаква повече участници от тази сфера на дейност.

„Настоящата икономическа ситуация, благодарение на стабилната данъчна система, дава основание на фирмите да не водят двойно счетоводство и да изкарват истинските си отчети“, казва Емил Хърсев, също член на журито.

Според икономиста Лъчезар Богданов, който също ще оценява кандидатите, формулата за успех на български компании е те да бъдат отворени към света .Според него фирмите от сектора на земеделието и износа на услуги в момента отбелязват успешно развитие. „Българската икономика все още се развива на положителна територия и имаме растеж. Да се надяваме, че няма да има влошаване на политическата ситуация, което да се отрази негативно на бизнеса”, допълва Богданов.

В тазгодишното издание на конкурса е включен и критерия за корпоративна социална отговорност – показател, който измерва отношението на дадена компания към средата, в която работи, населеното място на клоновете си, служителите и др.

Друг нов момент в „Най-добра българска фирма“ е опростяването на въпросника в частта му с финансови показатели – тази година те са сведени до минимум, което ще привлече повече участници, убедени са организаторите.

Приемането на документи за участие продължава до 28 октомври 2013, а в началото на ноември ще бъде церемонията по връчването на наградите на отличените участници.

Всички фирми, които отговарят на условия за участие, могат да се включат в конкурса чрез попълване на специална онлайн форма за регистрация на адрес: www.naidobrafirma.bg

Конкурсът „Най-добра българска фирма на годината“ ще даде награди в две категории – за микро – и малки предприятия, и за средни и големи. Предвидена е и Награда на публиката.

Призът „Най-добра българска форма на годината 2011“ спечели в категория „Микро и малки български фирми“ „Планета 98“. Фирмата се занимава с животновъдство и търговия на едро със зърно. На второ и трето място бяха класирани съответно „Симлоджик” ЕООД с предмет на дейност проектиране и изработка на инженерингови задачи и „Бултех 2000” ООД, която произвежда средства за контрол и автоматизация в сферата на млекопроизводството и хранителната индустрия.

В категория „Средни и големи български фирми“ призът взе водещата в сферата на софтуерните услуги компания „Мусала Софт“. Второ място зае „Витавел” АД от гр. Луковит, която е фирма с 40-годишна традиция в производството на велпапе и опаковки от велпапе. На трета позиция се класира водещият производител на бронирани жилетки – „Марс Армор” ООД.

„Фирма на публиката“ след оспорвано гласуване в интернет стана „Лаура кетъринг“ – водещ български доставчик на луксозни услуги за специални събития. Тя спечели зрителския вот на сайта на конкурса с 966 гласа. Специална грамота в категорията „Избор на организаторите” получи фирма „Интермед 1” ЕООД, която е водеща компания в България в производството на етерични масла и води.

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА