Стартира второто издание на конкурса „Най-добра българска фирма на годината“, организиран от Първа инвестиционна Банка

Златко Златков
Златко Златков
5 Минути

За втора поредна година Първа инвестиционна банка търси добрите и перспективни примери в българския бизнес. Техният принос за развиването на икономиката на страната ще бъде отличен в конкурса „Най-добра българска фирма на годината“.  През 2012 г. в съревнованието участваха повече от 70 български фирми с различни сфери на дейност. Печелившите бяха избрани заради водещите си позиции в своите сектори, реализираните печалби през годината, както и високата възвръщаемост на собствения капитал и възвръщаемостта на активите.

Като задължително условие остава кандидатите да имат българския капитал, български мениджмънт и да представляват български бранд.

„През тази година, освен финансовите показатели, важна част от критериите за оценка ще бъде корпоративната социална отговорност“, казва Васил Христов – изпълнителен директор на Първа инвестиционна банка (Fibank) и член на журито. Целта ни е да дадем повече увереност и самочувствие на българските фирми. Още преди началото на конкурса има компании, които проявяват интерес – пример за това, че българският бизнес има нужда от поле на изява. Васил Христов посочва още, че земеделието е секторът, който тази година придобива значимост и перспектива за развитие, затова очаква повече участници от тази сфера на дейност.

„Настоящата икономическа ситуация, благодарение на стабилната данъчна система, дава основание на фирмите да не водят двойно счетоводство и да изкарват истинските си отчети“, казва Емил Хърсев, също член на журито.

Според икономиста Лъчезар Богданов, който също ще оценява кандидатите, формулата за успех на български компании е те да бъдат отворени към света .Според него фирмите от сектора на земеделието и износа на услуги в момента отбелязват успешно развитие. „Българската икономика все още се развива на положителна територия и имаме растеж. Да се надяваме, че няма да има влошаване на политическата ситуация, което да се отрази негативно на бизнеса”, допълва Богданов.

В тазгодишното издание на конкурса е включен и критерия за корпоративна социална отговорност – показател, който измерва отношението на дадена компания към средата, в която работи, населеното място на клоновете си, служителите и др.

Друг нов момент в „Най-добра българска фирма“ е опростяването на въпросника в частта му с финансови показатели – тази година те са сведени до минимум, което ще привлече повече участници, убедени са организаторите.

Приемането на документи за участие продължава до 28 октомври 2013, а в началото на ноември ще бъде церемонията по връчването на наградите на отличените участници.

Всички фирми, които отговарят на условия за участие, могат да се включат в конкурса чрез попълване на специална онлайн форма за регистрация на адрес: www.naidobrafirma.bg

Конкурсът „Най-добра българска фирма на годината“ ще даде награди в две категории – за микро – и малки предприятия, и за средни и големи. Предвидена е и Награда на публиката.

Призът „Най-добра българска форма на годината 2011“ спечели в категория „Микро и малки български фирми“ „Планета 98“. Фирмата се занимава с животновъдство и търговия на едро със зърно. На второ и трето място бяха класирани съответно „Симлоджик” ЕООД с предмет на дейност проектиране и изработка на инженерингови задачи и „Бултех 2000” ООД, която произвежда средства за контрол и автоматизация в сферата на млекопроизводството и хранителната индустрия.

В категория „Средни и големи български фирми“ призът взе водещата в сферата на софтуерните услуги компания „Мусала Софт“. Второ място зае „Витавел” АД от гр. Луковит, която е фирма с 40-годишна традиция в производството на велпапе и опаковки от велпапе. На трета позиция се класира водещият производител на бронирани жилетки – „Марс Армор” ООД.

„Фирма на публиката“ след оспорвано гласуване в интернет стана „Лаура кетъринг“ – водещ български доставчик на луксозни услуги за специални събития. Тя спечели зрителския вот на сайта на конкурса с 966 гласа. Специална грамота в категорията „Избор на организаторите” получи фирма „Интермед 1” ЕООД, която е водеща компания в България в производството на етерични масла и води.

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама