Започва преранкиране /точкуване/ на проектите за луксозни автомобили и S-класа. Днес Министерство на земеделето внася необходимите документи и указания за това в ДФ”Земеделие”. Това съобщи Явор Гечев пред Агрозона, а по- късно шефът на фонда Мирослав Николов потвърди. В края на януари Гечев бе категоричен, че няма да се финансират луксозни автомобили по мерките за селски туризъм 311 и 312. Тогава той обеща, че ще има ново ранкиране на проектите, а сумата за автомобили няма да надхвърля 40 хил. лв. С ограниченията и новото точкуване ще се освободи значителен ресурс и напред в класацията ще отидат много други проекти, ако се отнеме приоритетността за селски туризъм на тези с луксозната скъпо струваща техника. Според Ивайло Здравков от Българска асоциация на бенефциентите по европейски програми /БАБЕП/ напред ще могат да излязат интересни идеи за създаване на производства с над 30 работни места. Такива са цех за преработка на пластмаси, за плочки от пясък и дървесина, с каквито е застлана ул. Витоша в София и др. Някои от тези фабрики гарантирали в бъдеще заетост на над 100 души.
127 желания за лукс машини
Скандалът с луксозната техника започна след публикации на Агрозона миналата година. Тогава Ивайло Здравков от Българска асоциация на бенефциентите по европейски програми /БАБЕП/ съобщи, че от 723 проекта в процес на оценка са 127 за директно купуване на луксозни автомобили – мерцедеси S-класа, джипове, има дори вертолети и яхти по мерките за селски туризъм 311 и 312.
Схемата
Схемата за купуване на луксозните коли и техника е най-често следната – регистрира се ЕТ, търговецът си пуска проект за един или два мерцедеса и пише, че с него ще развежда туристи в Триград, разказа Здравков. Като се отбележи от бенефциента, че става дума за селски туризъм, проектът автоматично става приоритетен и по този начин назад остават такива, които всъщност гарантират производство и заетост в планинските и селски райони.
Светлана Трифоновска