България и Турция работят върху общи проекти за реклама на турския и българския фолклор, обичаи, кухня и други. Целта е по този начин да се привличат повече туристи, като основен фокус ще са далечни пазари, като Китай, Индия и САЩ. Това става ясно днес след срещата на министърът на туризма Николина Ангелкова и Нюман Куртулмуш, министър на културата и туризма на Турция.
Турските туристи пътували у нас през миналата година са нараснали с 12,5%, достигайки повече от 636 хил. Така пазар Турция се нарежда на 4-то място сред водещите страни за входящ туризъм у нас. Южната ни съседка е сред основните предпочитани дестинации за пътувания на българи зад граница, които през миналата година нарастват със 7,6 на сто.
Министър Ангелкова представи пред госта разработваните в момента винено-кулинарни и СПА маршрути и проектите в дигиталната сфера, като сътрудничеството с Вайбър и създаването на Chat Extension, който дава възможност за директно споделяне на туристически обекти.
Туризмът е ключов сектор и за засилване на регионалното сътрудничество, заяви министър Ангелкова. И допълни, че България работи със своите партньори от Югоизточна Европа и Западните Балкани за създаване на общи продукти в областта на културния, историческия, морски, уелнес, селски, екологичен и религиозен туризъм. Важно място сред тях е именно Турция, с която работим заедно и в работната група на ОЧИС по въпросите на туризма, каза още министърът. Тя поясни, че престои да се проведе среща на министрите с ресор туризъм на страните членки на ОЧИС и покани своя колега на планираното събитие.