С 8 мерки изваждат на светло местните и регионалните традиционни храни

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

Министерство на земеделието представи специална рамкова програма, която цели да даде стойност на кулинарните традиции на България

8 мерки за постигане на целта за остойностяване местните и регионалните традиционни продукти са заложени в Рамкова програма за местни традиционни и регионални традиционни продукти  за периода 2022 – 2032 г, която бе представена заместник-министъра на земеделието Георги Събев. Според него рамковата програма ще даде импулс за развитие и утвърждаване на местните традиционни и регионалните традиционни продукти като стимул за социално-икономически растеж на българските региони и общини, както и като разпознаваем и атрактивен елемент от културната идентичност на България, кулинарната карта и туристическите ни дестинации.

Обхватът на продуктите в рамковата програма се простира върху селскостопански продукти и храни, вина, ароматизирани лозаро-винарски продукти и продукти на основата на плодови вина и оцети, както и спиртни напитки.

Първата мярка предвижда проучване, възстановяване и съхраняване на информация за местните храни, които се произвеждат или са се произвеждали, както и проучване на опита на други държави. В рамките на втората мярка се предвижда разработване на нормативна рамка за регламентиране на понятията за местните и регионалните традиционни храни и въвеждането на механизъм за защита на тези продукти. В рамките на тази мярка се планира до края на 2024 г да бъде разработено национално означение и лого за продуктите, а в рамките на третата мярка – да се състави и регистър на продуктите, които влизат в рамките на означението.

Четвъртата мярка от рамковата програма включва разработването на платформа в интернет, която ще дава повече информация за продуктите, както и възможност за развитие на къси вериги и организиране на кулинарен и винен туризъм.

Повишаване на информираността за качествата на регионалните продукти и подкрепа за производителите пък е в основата на пета мярка по програмата. С останалите три мерки ще се търси подобряване на взаимодействието между местните производители и туристическия бранш, насърчаване на сдружаването на производителите и съдействие за защита на продуктите им и по европейски схеми за качество, като е включено и разработването на интерактивна карта с различните туристически обекти и възможностите за кулинарен туризъм в региона, както и промотиране на местните продукти и напитки, допълни още Георги Събев.

 

 

ЕТИКЕТИ:
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА