С 8 мерки изваждат на светло местните и регионалните традиционни храни

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

Министерство на земеделието представи специална рамкова програма, която цели да даде стойност на кулинарните традиции на България

8 мерки за постигане на целта за остойностяване местните и регионалните традиционни продукти са заложени в Рамкова програма за местни традиционни и регионални традиционни продукти  за периода 2022 – 2032 г, която бе представена заместник-министъра на земеделието Георги Събев. Според него рамковата програма ще даде импулс за развитие и утвърждаване на местните традиционни и регионалните традиционни продукти като стимул за социално-икономически растеж на българските региони и общини, както и като разпознаваем и атрактивен елемент от културната идентичност на България, кулинарната карта и туристическите ни дестинации.

Обхватът на продуктите в рамковата програма се простира върху селскостопански продукти и храни, вина, ароматизирани лозаро-винарски продукти и продукти на основата на плодови вина и оцети, както и спиртни напитки.

Първата мярка предвижда проучване, възстановяване и съхраняване на информация за местните храни, които се произвеждат или са се произвеждали, както и проучване на опита на други държави. В рамките на втората мярка се предвижда разработване на нормативна рамка за регламентиране на понятията за местните и регионалните традиционни храни и въвеждането на механизъм за защита на тези продукти. В рамките на тази мярка се планира до края на 2024 г да бъде разработено национално означение и лого за продуктите, а в рамките на третата мярка – да се състави и регистър на продуктите, които влизат в рамките на означението.

Четвъртата мярка от рамковата програма включва разработването на платформа в интернет, която ще дава повече информация за продуктите, както и възможност за развитие на къси вериги и организиране на кулинарен и винен туризъм.

Повишаване на информираността за качествата на регионалните продукти и подкрепа за производителите пък е в основата на пета мярка по програмата. С останалите три мерки ще се търси подобряване на взаимодействието между местните производители и туристическия бранш, насърчаване на сдружаването на производителите и съдействие за защита на продуктите им и по европейски схеми за качество, като е включено и разработването на интерактивна карта с различните туристически обекти и възможностите за кулинарен туризъм в региона, както и промотиране на местните продукти и напитки, допълни още Георги Събев.

 

 

ЕТИКЕТИ:
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама