Нова кампания, целяща да насърчи консумацията на овче месо в Румъния, стартира земеделският министър на страната. Тя е под надслов “Избери овцата” и има за цел да подпомогне стопаните на овце да реализират продукцията си., да повиши експортната стойност на преработените продукти и да привлече повече работна ръка в сектора. Цели се още да се запазят традициите, свързани с консумацията на овчи продукти, най-вече в планинските райони, съобщава romania-insider.com.
Кампанията ще е информационна и промоционална, ще продължи 3 месеца, а началото й е поставено по време на Indagra2017 – най-голямото земеделско изложение в страната.
Овцевъдите представиха на изложението различни породи овце и приготвиха местни ястия с овче месо.
Румънският агро министър е голям почитател на животните като по-рано тази година ги нарече “живи статуи” и се възхити от красотата на пейзажа, в който присъстват овце на паша.
Консумацията на този вид месо в Румъния е била 2,6 кг годишно средно на глава от населението през 2016 г., което е с 0,3 кг повече спрямо предходната година и значително повече в сравнение с 0,7 кг през 2014 г. Търсенето на овче месо е концентрирано най-вече около Великден.