Ралф Петров: „Зелената седмица” в Берлин е шанс за производителите да покажат продуктите си

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

„Зелената седмица” е един изключителен шанс за производителите, включително и от България, да покажат своите уникални и качествени продукти. Това каза Ралф Петров, официален представител на Берлинския международен панаир в България от 1996 година, по повод предстоящото Международно изложение „Зелена седмица” в Берлин посветено на земеделието, хранително-вкусовата промишленост и градинарството, предава агенция „Фокус”.

Петров обясни, че производителите имат възможност да видят каква е реакцията на германския и европейския потребител, както и неповторимата възможност да сверят часовниците си в реално време с конкуренцията от други държави. „„Зелената седмица” през всички тези години е играла ролята на маркетингов инструмент. Така например плодът киви е показан за първи път на изложението в Берлин на щанда на Нова Зеландия. Тогава търговците решили да тестват на изложението дали някой от Европа ще прояви интерес към този екзотичен плод”, допълни Петров. „Днес във всеки магазин може да намерим киви, отглеждаме го дори и в България.

Много фирми през годините са се възползвали от факта, че половин милион любопитни за нови продукти потребители минават покрай твоя щанд в рамките на само 10 дни. Така не само можеш да представиш свой продукт, но и да се ориентираш как ценово би могъл да го позиционираш на един огромен пазар, какъвто е германският. Пазар, към който много от нашите производители, съвсем логично се стремят”, посочи още Ралф Петров.

Изложението „Зелена седмица” в Берлин е и политическо събитие, което събира и земеделските министри от ЕС, от азиатски и африкански държави, от Северна и Южна Америка. България участва традиционно след политическите промени и активното ни отварянето ни към Западна Европа. Статистиката на панаира сочи, че първото участие на страната ни е през 1988 г. Има една единствена година, в средата на 90-те насред тежката икономическа криза, в която България не е участвала, по разбираеми причини. През останалия период България традиционно присъства с национален щанд.

„Тази година сме много щастливи, че освен организираното от Министерството на земеделието и храните участие на “Зелената седмица” ще покажат своята продукция и български производители на пчелен мед, обединени на самостоятелен изложбен щанд. Тук може би е добре да споменем, че „Зелената седмица” е и политическо събитие, в което България също активно участва всяка година”, посочи още Ралф Петров. „В рамките на изложението в Берлин по традиция се събират и земеделските министри от Европейския съюз, от много азиатски и африкански държави, от Северна и Южна Америка, за да обсъждат теми свързани с аграрните субсидии и международната търговия с храни”, уточни Ралф Петров.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА