През 2018 г. сме изпили по 75 литра бира

Интересът към безалкохолните напитки расте
Интересът към безалкохолните и нискоалкохолните бири нараства, отбелязват от Съюза на пивоварите в България (СПБ). „От всички алкохолни индустрии пивопроизводството е единственото, което позволява продуктът да бъде с 0% или под 0,5% алкохол. В същото време безалкохолното пиво съдържа същите натурални съставки, вкусови и ароматни качества като традиционната бира.“, коментират от обединението. Развитие отбелязва и сегментът на специално разработваните бутикови пива, включително и тези със специални съставки – повече антиоксиданти или витамини.
Според статистиката на пивоварите българският консуматор все още предпочита да пие българска продукция. 93% е изпитата в страната бира, която е произведена от родни компании. Средно по 75 литра пиво на човек е консумираната бира през 2018 г., казват още от СПБ. Това се равнява на около 150 стандартни бутилки.
От обединението се похвалиха, че българските производители на бира са едни от най-прозрачните в Европа. Почти 100% от произвежданите у нас бири имат списък на съставките върху етикетите си, а 98% – на калориите. Доброволният ангажимент на индустрията в ЕС за предоставяне на хранителна информация върху етикетите на пивото е голямото постижение и за българските пивовари.
От Съюза на пивоварите дадоха старт на второто издание на Националната бирена академия, в рамките на която се предвиждат поредица от инициативи за разширяване на познанието за пивото и съвременната бирена култура. „Едно от най-важните неща е прозрачно, с научни доказателства и факти, но по разбираем и популярен за крайния потребител начин, да дадем информация за категорията и технологичния напредък в пивоварната индустрия.“, обясни изпълнителният директор на СПБ, Ивана Радомирова.
Съюза на пивоварите в България обединява производителите на бира в страната – „Болярка – ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, „Загорка” АД, „Каменица” АД, „Карлсберг България” АД, „Ломско пиво” АД, „Доровски инвест“ ЕООД и др.