През 2018 г. сме изпили по 75 литра бира

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
2 Минути

Интересът към безалкохолните напитки расте

Интересът към безалкохолните и нискоалкохолните бири нараства, отбелязват от Съюза на пивоварите в България (СПБ). „От всички алкохолни индустрии пивопроизводството е единственото, което  позволява продуктът да бъде с 0% или под 0,5% алкохол. В същото време безалкохолното пиво съдържа същите натурални съставки, вкусови и ароматни качества като традиционната бира.“, коментират от обединението. Развитие отбелязва и сегментът на специално разработваните бутикови пива, включително и тези със специални съставки – повече антиоксиданти или витамини.

Според статистиката на пивоварите българският консуматор все още предпочита да пие българска продукция. 93% е изпитата в страната бира, която е произведена от родни компании. Средно по 75 литра пиво на човек е консумираната бира през 2018 г., казват още от СПБ. Това се равнява на около 150 стандартни бутилки.

От обединението се похвалиха, че българските производители на бира са едни от най-прозрачните в Европа. Почти 100% от произвежданите у нас бири имат списък на съставките върху етикетите си, а 98% – на калориите. Доброволният ангажимент на индустрията в ЕС за предоставяне на хранителна информация върху етикетите на пивото е голямото постижение и за българските пивовари.

От Съюза на пивоварите дадоха старт на второто издание на Националната бирена академия, в рамките на която се предвиждат поредица от инициативи за разширяване на познанието за пивото и съвременната бирена култура. „Едно от най-важните неща е прозрачно, с научни доказателства и факти, но по разбираем и популярен за крайния потребител начин, да дадем информация за категорията и технологичния напредък в пивоварната индустрия.“, обясни изпълнителният директор на СПБ, Ивана Радомирова.

Съюза на пивоварите в България обединява производителите на бира в страната – „Болярка – ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, „Загорка” АД, „Каменица” АД, „Карлсберг  България” АД, „Ломско пиво” АД, „Доровски инвест“ ЕООД  и др.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА