Безалкохолната бира става все по-предпочитана от българите

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

Рекордните 66 000 000 лева достигнаха капиталовите инвестиции в пивоварния бранш у нас за 2022 г., отчитат от Съюза на пивоварите в България

Рекордните 66 000 000 лева достигнаха капиталовите инвестиции в пивоварния бранш у нас за 2022 г. Повечето от тях са за зелени нововъведения, отчитат от Съюза на пивоварите в България (СПБ)  в доклада си за изминалата година. За бирените компании са приоритет инвестициите във  възобновяемите енергийни източници като соларни панели и изграждане на фотоволтаични паркове, производствено и логистично смарт оборудване с висок коефициент на пестене и оползотворяване на ресурсите. Анализите показват, че всички пивоварни компании, които са направили вложения в иновации за оптимизиране на управлението и използването на ресурсите, повишават производителността на труда, имат по-добро представяне на пазара и постигат по-висока репутация.

И през 2022 г. секторът е със сериозен принос за икономиката на страната. Пивоварната промишленост продължава да осигурява работна заетост за  близо 25 000 души. Производството и продажбите на бира в България генерират над 350 млн. лева приходи за националния бюджет, а добавената стойност на индустрията се изчислява на 540 млн. лева.

Само за година са пуснати на пазара 30 нови продукта

Членуващите в СПБ седем бирени компании общо произвеждат 99% от пивото в страната. Това означава, че почти всяка изпита у нас бира е дело на българските пивовари. През 2022 г. продажбите на пиво у нас достигнаха 5 230 000 хектолитра. От тези количества делът на продажбите в стъклени бутилки  е 21 на сто, в РЕТ бутилки – 50%, в кенове – 25% и в кегове – 4%.  Традиционно лагер бирата тип Pils е с най-висок пазарен дял от 93-95 на сто. У нас в производственото портфолио ежегодно има динамика, като през миналата година в страната вече  се произвеждат над 200 различни марки и асортимента бира. От тях през 2022 г. членовете на СПБ са пуснали на пазара близо 30 нови продуктови предложения, което не се е случвало през последните 10 години.

Продължава разширяването на сегмента на премиалните бири – най-вече в столицата и големите градове.  За поредна година все повече нараства  консумацията на  безалкохолните  бири – тренд, характерен за всички европейски страни. Тази тенденция се обуславя от стремежа към активен и здравословен начин на живот, особено сред по-младите потребители на възраст 18-30 години. Те все по-често избират напитки с по-ниско или нулево съдържание на алкохол, защото им носят освежаване навсякъде и по всяко време.  По данни на Съюза на пивоварите през 2022 г. в България са изпити 5 570 000 литра безалкохолна бира.

Маркетинговите изследвания показват, че за избора на българския любител на пивото, най-важни са вкусът и ароматът на напитката, стилът бира, а едва след това се нареждат цената и марката.

ЕТИКЕТИ:
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА