Безалкохолната бира става все по-предпочитана от българите

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

Рекордните 66 000 000 лева достигнаха капиталовите инвестиции в пивоварния бранш у нас за 2022 г., отчитат от Съюза на пивоварите в България

Рекордните 66 000 000 лева достигнаха капиталовите инвестиции в пивоварния бранш у нас за 2022 г. Повечето от тях са за зелени нововъведения, отчитат от Съюза на пивоварите в България (СПБ)  в доклада си за изминалата година. За бирените компании са приоритет инвестициите във  възобновяемите енергийни източници като соларни панели и изграждане на фотоволтаични паркове, производствено и логистично смарт оборудване с висок коефициент на пестене и оползотворяване на ресурсите. Анализите показват, че всички пивоварни компании, които са направили вложения в иновации за оптимизиране на управлението и използването на ресурсите, повишават производителността на труда, имат по-добро представяне на пазара и постигат по-висока репутация.

И през 2022 г. секторът е със сериозен принос за икономиката на страната. Пивоварната промишленост продължава да осигурява работна заетост за  близо 25 000 души. Производството и продажбите на бира в България генерират над 350 млн. лева приходи за националния бюджет, а добавената стойност на индустрията се изчислява на 540 млн. лева.

Само за година са пуснати на пазара 30 нови продукта

Членуващите в СПБ седем бирени компании общо произвеждат 99% от пивото в страната. Това означава, че почти всяка изпита у нас бира е дело на българските пивовари. През 2022 г. продажбите на пиво у нас достигнаха 5 230 000 хектолитра. От тези количества делът на продажбите в стъклени бутилки  е 21 на сто, в РЕТ бутилки – 50%, в кенове – 25% и в кегове – 4%.  Традиционно лагер бирата тип Pils е с най-висок пазарен дял от 93-95 на сто. У нас в производственото портфолио ежегодно има динамика, като през миналата година в страната вече  се произвеждат над 200 различни марки и асортимента бира. От тях през 2022 г. членовете на СПБ са пуснали на пазара близо 30 нови продуктови предложения, което не се е случвало през последните 10 години.

Продължава разширяването на сегмента на премиалните бири – най-вече в столицата и големите градове.  За поредна година все повече нараства  консумацията на  безалкохолните  бири – тренд, характерен за всички европейски страни. Тази тенденция се обуславя от стремежа към активен и здравословен начин на живот, особено сред по-младите потребители на възраст 18-30 години. Те все по-често избират напитки с по-ниско или нулево съдържание на алкохол, защото им носят освежаване навсякъде и по всяко време.  По данни на Съюза на пивоварите през 2022 г. в България са изпити 5 570 000 литра безалкохолна бира.

Маркетинговите изследвания показват, че за избора на българския любител на пивото, най-важни са вкусът и ароматът на напитката, стилът бира, а едва след това се нареждат цената и марката.

ЕТИКЕТИ:
Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама