Премиум продукти предлагат българските преработватели на Alimentaria 2022

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
5 Минути

Според Антоанета Божинова ХВП ще е един от стълбовете за икономическо възстановяване след кризата

България се завърна на сцената на международните изложения след двегодишна пауза и в периода от 4 до 7 април представя премиум продукти на различни преработвателни компании на плодове и зеленчуци по време на изложението в Барселона Alimentaria & Hostelco 2022, съобщават от Българската стопанска камара (БСК). Храни и оборудване в едно – това е Alimentaria & Hostelco 2022, които тази година заедно представят цялата палитра на хранително-вкусовия сектор – от кетъринга до кулинарната индустрия – в панаирното градче в Барселона, Испания. Месо, млечни, хранителни продукти, закуски и сладкиши, консерви, органични и функционални храни, със специален фокус върху продуктите от средиземноморската диета са разположени на щандовете на изложителите на Alimentaria. Разположено на 85 000 m2  обща изложбен площ в „Гран Виа“ има оборудване, машини и аксесоари за индустрията за гостоприемство – кафе, сладкарски изделия, печене, пица и сладолед, в това число и предмети за интериорен дизайн, домашни потреби и декорация в Hostelco – Международното изложение за ресторанти, хотели и кетъринг оборудване и машини.

Двете търговски изложения се провеждат едновременно тази година и това показва тясната синергия между секторите и разкрива нестандартни възможности пред търсенето и предлагането от страна на дистрибуторите и на канала Horeca, коментират от БСК.

Близо 3000 компании-изложители на Alimentaria и Hostelco, сред които и български производители на преработени плодове и зеленчуци, превръщат изложението в ключов глобален форум за индустрията на храни, напитки и хотелиерство. „Интересът на индустрията и професионалните посетители в турболентните за всички времена, показва за пореден път, че хранително-вкусовата и хотелиерската индустрия ще са ключов стълб за интернационализация на търговията и икономическото възстановяване“, коментира Антоанета Божинова, изпълнителен директор на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци (СППЗ).

Съюзът организира българското представяне на Alimentaria с общ щанд, на който участват фирмите „Булгарплод“-Кюстендил с търговската марка „Багра“, „Балкан Агрикалтюрал“ с доматен концентрат, „Джем и Джем“ с премиум биологични продукти и „Филикон“ с премиум марката си „Грено“. Панаирното участие е подкрепено от Министерството на земеделието и ДФ “Земеделие”.

На бългаския щанд посетителите ще могат да дегустират натурални сокове, конфитюри, сушени плодове, доматено пюре и да се запознаят с най-модерните иновативни решения, съобразени със здравословния начин на хранене и на живот. Българското участие набляга на традиционно високото качество на използваните суровини, на автентичните вкусове, които отличават родната земеделска продукция и с които членовете на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци са известни на международните пазари.

Със собствен щанд участва „ЦИМА-99“, която представя най-новите си продукти: термостабилни кремове и конфитюри, плодови пюрета за хотели и ресторанти, както и бариста продукти.

В палата 2 се представя и другият традиционен участник и член на съюза – фирма „Дерони“. Акцент в изложбата са нова гама пикантни сосове, както и вече наложените на пазара техни продукти – лютеници, айвари, зеленчукови сосове, майонеза и др.

„Много сме доволни от доверието, което реица компании от други страни отново ни оказаха“, казва Хосе Луис Бонет, президент на Alimentaria и на Испанската търговска камара. „Горди сме, че в настоящата ситуация почти една пета от участниците на търговското изложение са международни фирми – факт, който засилва ролята на Alimentaria и Hostelco като глобална референтна точка.”

“За членовете на СППЗ това ще бъде трето участие на Alimentaria, което ще ни позволи да представим съвременни иновативни продукти от една страна, и от друга – да осигурим още възможности за нови пазари за членове на Съюза и да улесним бизнес контактите между изложителите и специализираната група търговци“, подчерта Антоанета Божинова – изпълнителен директор на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци в България.

Очаква се през четирите дни на изложението да бъдат насрочени над 12 500 бизнес срещи с дистрибутори и търговци от САЩ, Индия, Мексико, Перу, Колумбия, Обединеното кралство, Чили, Сингапур, Австралия, Нова Зеландия, Холандия, Канада, Тунис и Обединените арабски емирства. Българските изложители от СППЗ ще вземат участие в редица събития от съпътстващата програма на изложението, сред които и Alimentaria Hub – фокусна точка за тенденциите и бъдещето на храните, където над 200 експерти ще обсъждат в конференции, дискусии и срещи иновациите в сектора, устойчивото развитие, дигитализацията, новите навици на хранене и здраве, както и растящите пазари на алтернативните протеини и халал продукти.

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА