Прасетата са в състояние да решават задачи на компютъра. До този извод стигат учени от Purdue University в Индиана (САЩ). Те са проучили дали свинете могат да се научат да използват джойстик за решаване на задача във видеоигра.
Прасетата първо бяха обучени да използват джойстик за преместване на курсора на компютърния монитор. Животните са били подканени да преместят курсора, така че той да влезе в контакт с едно-, дву- или тристенни цели, които са произволно разположени на монитора. Ако прасетата ударят с курсора целта, тя издават звук и животните получават награда за храна.
Свинете разбират връзката между джойстика и курсора
Опитът показва, че до известна степен животните са придобили връзката между джойстика и движението на курсора. Прасетата успяха успешно да решат тази абсолютно абстрактна задача, която е извън тяхната нормална референтна рамка. Това предполага, че те имат когнитивна гъвкавост. Изследователите ги поставят на забележително високо ниво на социална мотивация за изпълнение на задачата. Възнаграждението с фураж, свързано със задачата, вероятно също мотивира свинете, но социалният контакт също изглеждаше важен.