Източноевропейският пазар на сайдер в момента все още значително изостава в развитието си – в края на 2014 г. той възлиза едва на 3% от обема на продажбите в натурално изражение в световен мащаб, става ясно от информация на Центъра на промишлеността на Република България в Москва. Въпреки това, по темпове на ръст регионът значително изпреварва световния пазар – за периода 2009-2014 г. световният пазар е отчел среден годишен ръст от 7% в натурално изражение, а източноевропейският пазар – 17%. Най-големият пазар в региона е Украйна – продажбите на сайдер в страната възлизат на 21% от целия източноевропейски пазар в натурално изражение. От центъра посочват още, че общият дял на продажбите на Литва, Латвия и Естония през 2014 г. е бил 35%, а Полша – 16%. В Полша пазарът на сайдер през 2014 г. е нараснал над 5 пъти. През 2014 г., когато Русия забранява вноса на зеленчуци от Полша, Полша се оказва с огромен излишък от ябълки. За да ги оползотворят, полските производители започнали производство на сайдер.
В началото на 2015 г. Министерството на земеделието на Руската федерация е предложило да се разгледа възможността за предоставяне на статут на „земеделски продукти“ за напитки като сайдер и медовина. Ако това бъде прието, напитките ще бъдат включени в списъка на „земеделските продукти“, което ще позволи на производителите да кандидатстват за субсидии и данъчни облекчения, както и да рекламират сайдера и медовината от руска суровина по телевизията, посочват още от Центъра на промишлеността на Република България в Москва.