Пълна забрана на растителните мазнини при млечните продукти поискаха производители

Георги Узунов
Георги Узунов
3 Минути

Пълна забрана на растителните мазнини при производството на млечни продукти поискаха производители. Идеята е продукти като сиренето, в което е вложена растителна мазнина, вече да не се предлагат на щандовете в търговската мрежа. В момента т.нар. “имитиращи продукти” по закон се произвеждат в отделни мандри и се предлагат на отделни щандове, обозначени със специални надписи.

Според част от производителите обаче сиренето и кашкавалът с палмова мазнина представляват над 60% от пазара на мляко, което заплашва фермерите и e вредно за потребителите. Поради това започна подписка за пълната забрана на тези продукти.

Статистиката показва, че през първите 7 месеца на 2018 г. сме изяли над 7 120 тона мазнини, което означава средно по 1 000 тона на месец. От началото на годината до мандрите в страната са достигнали около 12 000 тона мазнини, които се влагат в 30 хил. тона сирене, което е близо половината от консумацията на българина.

Ако държавата забрани вноса на продуктите, които се влагат в имитиращите млечни продукти, от пазара ще изчезнат евтините продукти и за сметка на това ще останат по-скъпите, коментира доц. Божидар Иванов от института по аграрна икономика за Нова телевизия.

„За нас имитиращ продукт е меката форма на фалшиви продукти. По тази верига плюсовете ще бъдат много повече, ако не се ползват, защото фермерите ще имат по-голям пазар на своята продукция. За крайният потребител е много по-голяма сигурността, че ще яде качествен продукт.“, обясни Симеон Присадашки, зам. председател на Асоциация на млекопреработвателите.

60% от пазара на млечни продукти у нас са имитиращи, по данни на асоциацията.

„Криминално деяние е немлечни продукти да се продават като млечни на щанда.“, допълни Симеон Присадашки. Цената на млечните продукти в България не се определя на 100% от стойността на млякото в страната. Ние сме част от европейския пазар и тук има един много широк механизъм на определяне на цените на база конкурентност от цялото европейско производство. „Не виждам в близко бъдеще значително вдигане на цените на млечните продукти.“, допълни още той.

Георги Узунов е в сферата на журналистиката от 7 години. Работил е за национални медии като Радио "Фокус", Дарик Радио и Националното радио. Завършил е бакалавър "Журналистика" в Софийския университет, а магистратурата му е в специалност "Журналистика, Продуцентство и Финанси".

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА