Овцевъди и козевъди с апел търговците да предлагат агнешко месо с доказан БГ произход

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Директна реализация на продукцията от фермата няма да се осъществи в най-активното време преди Великден и Гергьовден

Притеснени от извънредната ситуация на пазара вследствие на коронавируса, от Националната овцевъдна и козевъдна асоциация призовават търговците в страната да предлагат агнешко месо с доказан български произход. „Кампанията по реализация на агнешко месо, при нормални условия, би трябвало да е в разгара си. Ние като производители, овцевъди и козевъди, сме готови с доставките на месо за предстоящите Великденски празници. Но, в предвид обявеното извънредно положение, във връзка с пандемията COVID-19, сме силно притеснени на кого ще продадем, кой ще купи. Социалната изолация е факт, хотели заведения, ресторанти, всички са затворени“, се казва в отвореното писмо на асоциацията.

На пазара за български агнета вече се усеща вял интерес, предлаганите от търговците цени са по-ниски от тези през 2019 г. и прогнозите са за още по-голяма стагнация, както и за очакван внос на агнешко месо от Северна Македония, посочват стопаните. От реализацията на месо зависи и началото на дойна кампания 2020, с която овцевъдите и козевъдите доказват необходимата реализация по схемата за обвързана подкрепа.

“В периода на Великденските и Гергьовските празници нашите членове по традиция реализират най-голям обем от своята продукция на вътрешния пазар и в чужбина. Тази година, заради пандемията с коронавируса, потребителите няма да могат масово да се възползват от възможността за закупуване на агнешко месо директно от фермите. Това ще е удар върху производителите, които от своя страна няма да могат да направят и износ, включително за традиционни пазари като Италия и Хърватия.”, се казва в писмото на асоциацията. Животновъдите посочват, че не са в състояние да задържат готова за реализация продукция. Финансовите разходи за нейното поддържане по фермите са непосилни, а и реализацията на агнешко е едно от основните приходни пера за фермера.

В тази връзка от асоциацията отправят призив към Сдружението за модерна търговия и Министерство на земеделието, храните и горите за съдействие в подкрепа потреблението на българското производство.

СВЪРЗАНИ НОВИНИ
Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама