Овцевъди и козевъди с апел търговците да предлагат агнешко месо с доказан БГ произход

Лилия Александрова
Лилия Александрова
2 Минути

Директна реализация на продукцията от фермата няма да се осъществи в най-активното време преди Великден и Гергьовден

Притеснени от извънредната ситуация на пазара вследствие на коронавируса, от Националната овцевъдна и козевъдна асоциация призовават търговците в страната да предлагат агнешко месо с доказан български произход. „Кампанията по реализация на агнешко месо, при нормални условия, би трябвало да е в разгара си. Ние като производители, овцевъди и козевъди, сме готови с доставките на месо за предстоящите Великденски празници. Но, в предвид обявеното извънредно положение, във връзка с пандемията COVID-19, сме силно притеснени на кого ще продадем, кой ще купи. Социалната изолация е факт, хотели заведения, ресторанти, всички са затворени“, се казва в отвореното писмо на асоциацията.

На пазара за български агнета вече се усеща вял интерес, предлаганите от търговците цени са по-ниски от тези през 2019 г. и прогнозите са за още по-голяма стагнация, както и за очакван внос на агнешко месо от Северна Македония, посочват стопаните. От реализацията на месо зависи и началото на дойна кампания 2020, с която овцевъдите и козевъдите доказват необходимата реализация по схемата за обвързана подкрепа.

“В периода на Великденските и Гергьовските празници нашите членове по традиция реализират най-голям обем от своята продукция на вътрешния пазар и в чужбина. Тази година, заради пандемията с коронавируса, потребителите няма да могат масово да се възползват от възможността за закупуване на агнешко месо директно от фермите. Това ще е удар върху производителите, които от своя страна няма да могат да направят и износ, включително за традиционни пазари като Италия и Хърватия.”, се казва в писмото на асоциацията. Животновъдите посочват, че не са в състояние да задържат готова за реализация продукция. Финансовите разходи за нейното поддържане по фермите са непосилни, а и реализацията на агнешко е едно от основните приходни пера за фермера.

В тази връзка от асоциацията отправят призив към Сдружението за модерна търговия и Министерство на земеделието, храните и горите за съдействие в подкрепа потреблението на българското производство.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА