Съскащият звук на бекона наскоро беше оценен като един от любимите звуци на англичаните, а класическата английска закуска и сандвичите с бекон са сред най-обичаните ястия на нацията. Въпреки това, продажбите му на дребно на Острова са намалели през последната година с 5.6%. От скоро и колбасите попадат в същата ситуация.
И двата продукта са важни за пазара на свинско месо – тяхната обща стойност през годината до 3 ноември 2019 г. е била 1.8 милиарда британски лири, което е 2.5 пъти повече от стойността на първичния пазар на свинско месо, сочат данните на Kantar.
Въпреки това, здравето набира все по-голямо значение като двигател в избора на хранене – влияейки при избора на една от три порции хранене.
Изглежда, че докладите, свързващи сланина и рак, са притеснили потребителите. Близо две трети (64%) от потребителите смятат, че колбасите са по-мазни от другите видове месо и се наблюдава увеличение на хората, които ги свързват със сърдечни заболявания, високо кръвно налягане и рак. Освен това Консултативният комитет по месо настоява за повишено внимание.
И докато много хора разглеждат храненето у дома като здравословно и практично, хапването навън се приема като развлечение – следователно, наденичките и беконът се търгуват по-добре на пазара извън дома, показва още анализът.