През зимата ще рекламираме летни туристически дестинации, а през лятото – зимни, това каза на брифинг след Националния съвет по туризма министърът на туризма Николина Ангелкова. По думите й на съвета се е обсъждало културно-историческите маршрути да са водещи в популяризирането на родния туризъм. За целта се работи с Министерство на културата с цел да се уточни съдържанието на маршрутите и определяне на културно-историческите обекти. До седмица те предстои да бъдат публикувани на сайта на туристическото министерство.
Ангелкова обърна внимание, че зимният и летният туризъм у нас са два различни продукта. Докато зимния, заедно с голф туризма, привличат по-висок клас туристи, летният туризъм е масов тип туризъм. Сред целевите групи и при него обаче са бизнес туристите между 30 и 50 г.
Като основни целеви пазари министърът определи всички съседни държави, скандинавските страни, Германия, Полша, Великобритания и Франция. Страната ни работи и върху разработване на съвместни продукти за азиатските пазари. Предстои откриване на съвместен туристически офис с Румъния в Пекин.
Относно 9-те туристически района Николина Ангелкова посочи, че географските им имена ще бъдат заменени с маркетингови такива. Министърът очаква до края на януари да бъде подписана заповедта за туристическото райониране у нас.
Анета Стефанова