Общините и бизнесът ще работят по общи проекти за представяне на туристическите продукти

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
4 Минути

Помолихме за активно съдействие общините и бранша, за да работим заедно при представянето на международните туристически борси и изложения на общ туристически продукт – от настаняването до местата за хранене и културно-историческите паметници, които целево ще промотираме, съобщава министърът на туризма Николина Ангелкова след срещата си с туристическия бранш и местната власт в Кърджали, предава пресцентърът на туристическото министерство.

Тя посочи, че друг важен проблем, върху който министерството фокусира работата си, е създаването на фонд за туристическа инфраструктура и туристически атракции. Той ще е свързан и с изясняването на собствеността на атракциите – част от тях са държавни, част – общински. Това ще позволи да се кандидатства за финансиране по всички европейски програми, които осигуряват средства в сектор туризъм. Близо 1 млрд. евро по линия на европейски и други програми могат да бъдат усвоени за туристически проекти в периода 2014-2020 г. Тези средства не са резервирани само за България и за тях трябва да се кандидатства на конкурентен принцип с останалите европейски страни, но когато проектите се подготвят с общи усилия, с подкрепата на министерството, Народното събрание, местните власти, ще можем да усвоим максимално средства, акцентира Ангелкова.

Концепцията за туристическото райониране на страната ще повлияе положително на бранша, посочва още тя. Предстои концепцията да бъде внесена за обсъждане в Министерски съвет. Идеята е потенциалът на всеки регион в сферата на туризма да бъде рекламиран максимално навън с цел привличане на повече туристи. Министърът се ангажира за насърчаване на всяка добра инвестиционна инициатива и всяка възможност за развитие на туризма. Кърджали попада в регион Родопи и неслучайно един от основните културно-исторически маршрути, които ще се рекламират целево, е на тази територия.

Министър Ангелкова увери, че работи активно за компенсиране на спада в посещението на руски и украински туристи в България. За периода януари-ноември 2014 г. спадът на украинските туристи е с около 56 хил. души или  8,2% по-малко,  а на руските – с около 22 хил. (3.2%). За това и се водят активни разговори с МВнР за възможностите за облекчаването на визовия режим с Русия, Украйна и Китай според изискванията на европейското и националното законодателство, каза Ангелкова. По думите й това е постигнато вече по отношение на турските туристи и облекчените визови процедури за зимния сезон дават резултат. По данни на концесионерите в зимните ни курорти към днешна дата има ръст от 30% на турските туристи. Тези предварителни данни ни дават оптимизма, че може да постигнем очаквания ръст на туристите от Турция за целия сезон от 10%. Активни сме и в посока уеднаквяване на административния режим в консулските отдели и изнесените визови центрове. Причината са сигнали от туристи, че се прилагат различни практики по отношение процедурите за издаване на визи. Няма как да допуснем това да продължи и работим по въпроса съвместно с външния министър, така че да улесним туристите максимално, които искат да посетят нашата страна, категорична е Ангелкова.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА