Цигарите да не се рекламират и да се продават от затворени шкафове, на които са поставени списъци с наличните тютюневи изделия и техните цени, това предложи вчера на заседание на Комисията по земеделие и храни „Коалиция за живот без тютюнев дим“. Аргументът на неправителствената организация е, че рекламата има за цел да се увеличи потреблението, да се намали желанието за отказване от тютюнопушенето и да се насърчат експушачите към връщане към стария навик.
В 24 държави с ЕС е забранена рекламата на тютюневи изделия, посочиха от коалицията, а препоръка на Световната здравна организация е продажбата да става от скрити шкафове, за да бъде налична стоката в магазините, понеже тя не е забранена, но и да не се насърчава потреблението. Д-р Гергана Гешанова от организацията цитира данни, според които всяка реклама на тютюневи изделия увеличава вероятността младеж да пропуши със 7%. Изследване от 2004 г. в Испания е показало, че билбордите с такива реклами създават предпоставки юношите на възраст 13-14 г. да пропушат или да се превърнат от случайни в постоянни пушачи, каза още д-р Гешанова.