Все по-малко деца в САЩ знаят, че млякото, което пият, не се прави в магазина, а идва от кравата. За да промени това, фермерският съюз Dairy Council в Калифорния пое инициативата да развежда крави в детските градини и началните училища, предава schweizerbauer.de. Мотото на инициативата е „Ако децата не могат да отидат във фермата, кравата трябва да отиде при тях.”
Лиан Рузаменти от Dairy Council разказва: „Работим с фермери от цяла Калифорния. Вземаме някоя тяхна крава и я закарваме при децата, в някое училище или детска градина.” Съюзът разполага с шест мобилни класни стаи. „Децата могат да разглеждат и дори да погалят кравата, а учителите им обясняват как се получава млякото.”, казва Рузаменти и допълва, че през миналата година класната стая е достигнала до 45 хил. ученици в 700 училища.
В Швейцария идеята също се приема с голям ентусиазъм. „В Швейцария също едва шепа хора знаят как се дои крава. Това влияе на обществената нагласа и води до там, че спада готовността да се заплаща добре на мандрите както чрез директни плащания, така и чрез покупки на стоки в магазина.” Така, освен в САЩ, и в Швейцария вече навлиза идеята за използване на мобилните класни стаи като допълнение към рекламните стратегии за млечни и месни продукти, които се рекламират на изложения и фермерски пазари на открито.