Министър Ангелкова отчете 1 г. от работата на туристическото министерство

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
5 Минути

Министърът на туризма Николина Ангелкова представи дейността на повереното й ведомство да период от 1 година по време на работна закуска с над 30 посланици и 50 представители на дипломатическия корпус у нас, предават от пресцентъра на министерството. Ето част от отчетените дейности:

  • създаване на подзаконовата нормативна рамка за функциониране на отрасъла – 12 изготвени наредби, 5 от които са влезели в сила;
  • финализиране на промените в Закона за туризма и Закона за устройството на Черноморското крайбрежие;
  • изцяло променен подход в рекламата на страната;
  • създаване на първия онлайн регистър на туристическите атракции;
  • разработени 8 нови културно-исторически дестинации, обхващащи територията на цялата страна;
  • обособяване на туристически райони за подобряване на маркетинговите дейности;
  •  участие на 35 международни туристически изложения и 5 национални;
  • работа по 3 проекта с европейско финансиране на обща стойност близо 17 млн. лв.

 По думите на Ангелкова годината е била трудна, защото е голямо предизвикателство да създаваш нова институция и да отговориш на високите очаквания. Тя отчита като много важно, че за пръв път правителството поставя като приоритет развитието на туристическия отрасъл, създавайки самостоятелно министерство.

Министърът казва още, че за тази една година напълно е променен начинът, по който страната ни се рекламира пред света. За първи път е приета Националната програма за реклама близо половин година по-рано от годината, в която ще се изпълнява, фокусът е поставен върху целевите пазари, предприети са стратегически стъпки на тях. В резултат на разговори с председателя на асоциацията на френските туроператори, през следващото лято ще има чартърна линия на Томас Кук-Франция до Бургас. Вече са проведени и предварителни разговори с ръководството на ТУИ, като се очаква 35% увеличение на чартърните полети за сезон Лято‘2016 г. от страни, на които оперира ТUI-Централна Европа (Германия, Австрия, Полша и Швейцария), както и от пазарите Великобритания, Холандия, Белгия и Скандинавските държави, отбелязват от ведомството. Предстои да започнат и серия от кръгли маси за всички важни генериращи пазари, като първата ще бъде с Русия. „За тази една година не само, че успяхме да запазим участието на страната на всички големи туристически изложения, въпреки ограничения ни ресурс и липсата на каквато и да е предварителна подготовка, но и успяхме да наложим единна визия на нашите щандове“, каза министър Ангелкова.

 В обобщението си министърът се спира и на рекламния клип, включващ някои от най-големите холивудски звезди, разказващи за своите преживявания у нас. Според нея фактът, че само за няколко дни той е достигнал до над 2,5 млн. души в интернет и е единственият, излъчен пред повече от 50 министри и заместник-министри от цял свят на най-голямото туристическо изложение в света – WTM в Лондон, е показателен, че сме на прав път. „Дигиталният маркетинг е бъдещето и ние ще заложим на него през 2016 г., като предвиждаме разгръщане на журналистически и експедиентски турове и стратегическо партньорство с нискотарифни авиокомпании и големи туроператори“, очертава още приоритетите министър Ангелкова.

„Основен проблем в сектора, по който работим от първия ден, е статутът на националните курорти. Създадохме работна група с представители на бранша и мисля, че намерихме компромисни и работещи решения за тяхното функциониране“, обясни министърът на туризма. Сред другите проблеми, изискващи дългосрочни мерки за решаването им, е кадровата обезпеченост в сектора. В тази връзка се подготвя Постановление на Министерски съвет по силата, на което да бъде създаден Съвет за кадрите в туризма, който да включва представители на ангажираните институции и организации. Като предизвикателство министърът откроява и делът на сивата икономика в сектор туризъм, затова министерството се е включило в кампанията на КРИБ и КНСБ – „Бизнесът на светло за по-добро бъдеще“. Ускорена е работата по създаването на Единна система на туристическата информация, която има за цел в реално време да може да се обменя информация по защитени канали между ангажираните институции и хотелските резервационни системи“, поясни тя.

Министърът отчита и активна работа за създаване на пътната карта за развитие на отрасъла; ускоряване дейността по  смесените туристически продукти със съседните ни държави, домакинство на международен форум, с участието на Световната организация по туризъм и Европейската комисия, за развитие на туризма в Дунавския регион; инвестиционна карта на страната; финализиране районирането на България.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА