Мениджърите на хранителната верига отгатват вкусовете на потребителите

Диляна Сувариева
Диляна Сувариева
2 Минути

Има и такива участници в производството на плодове и зеленчуци, които работят интензивно, за да проучат какви ще бъдат търсените в бъдеще продукти от този бранш. Това са мениджъри на хранителната верига, които помагат да се гарантира, че производствените компании могат да работят с новите сортове, които потребителите ще изискват през следващото десетилетие.

Мениджърите на хранителната верига са се утвърдили в тази сфера за първи път преди около две десетилетия в Холандия и Обединеното кралство, а вече все повече започват да се разпространяват в Европа. Тази дейност е от съществено значение и се засили благодарение на големите данни, което позволи на мениджърите да имат повече информация за поведението и вкусовете на потребителите.

Каква всъщност е задачата им

Като се има предвид, че производството на плодове и зеленчуци отнема години, за да се усъвършенстват сортовете и да се постигне пълно производство, задачата на мениджърите на хранителната верига е от съществено значение за предвиждане на пазарните изисквания в средносрочен и дългосрочен план.

Тези професионалисти са хората, отговорни за поставянето на компаниите на пазара на биологични храни и зеленчукови борси наред с другите триумфални съвременни тенденции.

Работата на мениджъра на хранителната верига надхвърля простото прогнозиране на търсенето. Те работят заедно с компаниите, които разработват семена от нови сортове, за да създадат специфичните характеристики на плодовете и зеленчуците, които потребителите ще предпочетат през следващото десетилетие, с допълнителното предизвикателство, че всяка страна ще изисква специфични продукти според вкуса на населението.

Изследванията в този сектор е свързано с големи суми пари, което прави още по-необходимо да има мениджър, който да гарантира, че всички усилия и средства, инвестирани в търсенето на нови сортове, ще донесат ползи в бъдеще. Цялата производствена и дистрибуторска верига трябва да бъде взета предвид за разработването на нови продукти за градинарство, като се обръща внимание на всички връзки, от получаването на семената до условията за транспортиране на прибрания продукт.

Диляна Сувариева учи журналистика в УНСС. Тепърва започва да изгражда професионалния си опит в нашия сектор. Ресорите, с които работи са пчеларство, производство на плодове и зеленчуци. Има интерес и в темите туризъм, околна среда и храни.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА